رفتار دلواپسان بیش از اینکه تأمینکننده منافع ملی یا سیاسی باشد آب در آسیاب دشمن ریختن است. روزنامه کیهان در طول تمام این سالها با هزینه بیتالمال اداره شده است. منتسب به رهبری است و بدون اینکه وجنات، منزلت و جایگاه ایشان را رعایت کند در حال تخریب نیروها و مدیران میهنی عمل میکند. واکنش آقای ظریف که اتفاقاً آدم محافظه کاری هم هست و معمولاً خیلی به مسائل داخلی ورود نمیکند نشان از فشاری دارد که رسانههای رقیب بر تیم وارد میکنند. صداوسیما هم وضعیتی بدتر از کیهان دارد. این رسانه امروز با انتصاب و انتخاب مدیران ناآشنا به امر رسانه و بیتفکر کار میکند.
نگاهی به تیمهای اندیشه ورزی صداوسیما فاجعه را تکمیل میکند؛ آدمهایی که نه دانش لازم دارند، نه از تجربه رسانهای برخوردارند و نه جامعه جهانی را میشناسند. یک عده ایدئولوگهایی با دانش کم عمق هستند که با پیچیدگیهای جنگ رسانهای اصلاً آشنایی ندارند. آنها اتفاقاً فکر میکنند برنامههای مؤثری میسازند در حالی که با تبلیغات مستقیمی که کمترین اثری هم در ذهن افکار عمومی ندارد، در حال فعالیت هستند. به گونهای که این دستگاه بسیار عریض و طویل با بودجههای عظیم اثرگذاریاش حتی از تلگرام هم کمتر است.