پدر داماد احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با پایگاه خبری امید:

احمد‌ی‌نژاد تفکراتش را به مشایی القا می‌کند

پدر داماد احمدی‌نژاد که یکی از منتقدان جدی وی محسوب می‌شود معتقد است احمدی‌نژاد بر مشایی تاثیر می‌گذارد و تفکرات شخصی‌اش را به مشایی برای بیان القا می ‌کند. خورشیدی می‌گوید که احمدی‌نژاد فکر می‌کند ایران روسیه است که از مدل پوتین- مدودف استفاده می‌کند.

احمد خورشیدی در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری- تحلیلی امید، با اشاره به همراهی احمدی‌نژاد برای ثبت نام کاندیداتوری مشایی ،اظهار داشت:همراهی مشایی توسط احمدی نژاد یک اقدام منفی و بی‌نظیر در طول تاریخ ما بود که وجهه خوشی نداشت.

وی افزود:مردم دوست ندارند که دولتی که خود مجری انتخابات است، کاندید داشته باشد و از آن گذشته رئیس دولتش به وضوح  بیاید دست کسی را بالا ببرد گویی که جانشینش را معرفی می‌کند.

خورشیدی تاکید کرد: بازخوردی که از  ماجرای دیروز میان مردم دارم این است که توده مردم از این حرکت لذت نبردند و گذشته از این مساله با این حرکت شائبه دخالت دولت در انتخابات با اینکه در شان رئیس جمهور نیست قوت گرفته و موجب واکنش مردم شده  است.

وی خاطرنشان کرد: مردم این نوع کنش‌های سیاسی را اینطور قلمداد می کنند که احمدی‌نژاد که دولتش رو به اتمام است به خودش اجازه داده که کسی دیگری را جایگزین کند. این نوع اقدامات در رگه‌های سیاسی ایران دیده نشده است.

خورشیدی افزود: دولت‌های گذشته علاقه‌مند بودند که قدرتشان ادامه پیدا کند اما هیج کدام به این وضوح و رسوایی اقدام نکردند.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه این حرکت احمدی‌نژاد برای مشایی ضد تبلیغ بود، یادآور شد: این نه تنها برای مشایی یک عامل مثبت نیست. بلکه در ذهن مردم نوعی واکنش منفی نیز به همراه دارد. بعنی حتی اگر ین فرض را بگیریم که شورای نگهبان بخواهد مشایی را تایید کند که نمی‌کند، مردم روی خوشی به احمدی‌نژاد و کاندیدایش نشان نمی‌دهند.

پدر داماد احمدی‌نژاد ادامه داد: اقبال مشایی اکنون بسیار پایین‌ است چراکه اقبال دولت پایین است. اقبال دولت هم به دلیل عملکردهای ضعیفش در این هشت سال  که کمتر کسی را راضی کرده  است. رو به افول است.

خورشیدی افزود: نتیجه عملکرد دولت، نارضایتی مردم شد و بطوری که خود روستایی‌ها که از یارانه‌ها راضی بودند با افزایش قیمت‌ها فهمیدند که دولت تومان می دهد و سه تومان می گیرد. بنابراین مردم می‌دانند که اگر بگذارند تا کاندیدای این دولت سرکار بیاد، مشقات بیشتری خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه در ایران مدل پوتین- مدودف جواب نمی دهد، ادامه داد: در ایران مدل پوتین -مدودف  انجام شدنی نیست. چراکه  اینجا روسیه نیست. دولتی که هشت سال در بهترین شرایط مالی و درآمدی، بدترین عملکرد را از خود بروز داده است قادر نخواهد بود شکل پوتین- مدودوف را ادامه دهد.

خورشیدی ر خصوص رابطه احمدی نژاد و مشایی تصریح کرد: احمدی نژاد است که روی دیگران تاثیر می‌گذارد و اینکه می‌گویند احمدی نژاد از مشایی تاثیر گرفته، اشتباه است. این نوع حرف‌ها و  انکار ارتباطات هم نوعی فریب تبلیغاتی و بدرفتاری سیاسی محسوب می‌شود چراکه ارتباط این دو مثل روز روشن است.

وی یادآور شد: در واقع احمدی‌نژاد تفکراتش را به مشایی می‌دهد و بخشی از آچه به آن اعتقاد دارد را خودش می‌گوید و بخشی را نیز به مشایی می گوید تا مطرح کند. به نوعی او تفکراتش را برای بیان کردن بین خود و مشایی تقسیم می‌کند.

خورشیدی با بیان اینکه واقعیت این است که برخی اصولگرایان از احمدی‌نژاد شناخت دقیقی نداشتند از این رو از وی حمایت کردند گفت: اعتماد مردم نسبت به اصولگرایان بخاطر معرفی احمدی‌نژاد تا حدودی کاهش پیدا کرده است اما اصولگرایان پس از مدتی اشتباهشان را فهمیدند و با صداقت عنوان کردند در این بین نیز عده ای بودند که نقد و اشتباهاشان را بیان کردند اما از سر سیاسی کاری بود نه از سر صداقت.

افزودن نظر جدید