ارتقاء و معیشت اعضای هیئت علمی در دستور کار کمیسیون پیشبرد ریاضیات قرار گرفت

در بیست و ششمین جلسه کمیسیون پیشبرد ریاضیات، مقرر گردید موضوعات کلان مورد نظر کمیسیون از جمله آمایش آموزش عالی، ارتقاء کیفیت دوره های تحصیلات تکمیلی، چند بند کلیدی آیین نامه ارتقاء، معیشت استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاهها بخصوص جوانان، مشکلات انجمنهای علمی و ارتباط نزدیک تر و جدی تر دانشگاه و صنعت و نظایر آن جمع بندی و در جلسه با وزیر علوم طرح شود.

به گزارش امیدنامه، بیست و ششمین جلسه کمیسیون پیشبرد ریاضیات کشور صبح امروز پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ به ریاست دکتر محمدرضا عارف رئیس کمیسیون و با حضور دکتر نسرین سلطانخواه عضو وابسته گروه علوم پایه فرهنگستان و استاد ریاضی دانشگاه الزهرا و دکتر رضا فرجی دانا دبیر فرهنگستان، دکتر جعفر توفیقی رئیس گروه علوم مهندسی فرهنگستان، دکتر مگردیچ تومانیان رئیس شاخه ریاضی فرهنگستان، دکتر سعید سهراب پور عضو پیوسته گروه علوم مهندسی فرهنگستان، دکتر علی رجالی استاد ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر منصور واعظ پور استاد ریاضی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر محسن محمدزاده عضو وابسته گروه علوم پایه فرهنگستان و استاد آمار دانشگاه تربیت مدرس، دکتر طاهر قاسمی هنری همکار مدعو گروه علوم پایه فرهنگستان و استاد ریاضی دانشگاه خوارزمی، و دکتر عبدالرحمن راسخ استاد آمار دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر محمدرضا عارف ضمن خوشامدگویی به اعضا و تبریک سال نو و عید سعید فطر اظهار امیدواری کرد کمیسیون پیشبرد ریاضیات در تحقق اهداف و برنامه هایش همچون سالهای گذشته توفیق داشته باشد.

دکتر عارف همچنین عضویت وابسته خانم دکتر سلطانخواه در فرهنگستان را به ایشان تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد فرهنگستان و کمیسیون پیشبرد ریاضیات فرهنگستان بتواند بیش از پیش از همکاری های ایشان بهره مند شود.

در ادامه آقای دکتر مگردیچ تومانیان عضو پیوسته و رئیس شاخه ریاضی فرهنگستان اهم نظرات و ملاحظات دبیرخانه کمیسیون درخصوص آیین نامه ارتقاء را بیان کرد و هر یک از اعضا به بیان نظرها و دیدگاههایشان پیرامون مطالب مطرح شده پرداختند. قرار شد جمع بندی نظرات در قالب نامه ای تنظیم شود تا به نظر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برسد.

پس از آن درخصوص دعوت از وزیر علوم برای حضور در فرهنگستان و شرکت در جلسه کمیسیون پیشبرد ریاضیات و موضوعاتی که قرار است در آن جلسه مطرح شود تبادل نظر شد و مقرر گردید موضوعات کلان مورد نظر کمیسیون از جمله: آمایش آموزش عالی، ارتقاء کیفیت دوره های تحصیلات تکمیلی، چند بند کلیدی آیین نامه ارتقاء، معیشت استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاهها بخصوص جوانان، مشکلات انجمنهای علمی و ارتباط نزدیک تر و جدی تر دانشگاه و صنعت و نظایر آن جمع بندی و در آن جلسه طرح شود.

سپس اهم ملاحظات و پیشنهادهای مطرح شده در جلسات کمیسیون پیشبرد ریاضیات فرهنگستان در مورد مسائل آموزش و پرورش کشور مطرح و قرار شد پس از تعیین وزیر آموزش و پرورش ضمن دعوت از ایشان برای حضور در یکی از جلسات کمیسیون موضوعات مطرح شود.

در پایان جلسه قرار شد روابط عمومی فرهنگستان موضوع ارتباط علمی و مستمر شاخه ریاضی فرهنگستان با شبکه ۴ سیما را پیگیری کند.

افزودن نظر جدید