اوباما:استفاده از فیس‌بوک برای دخترانم ممنوع است

موانع بر سر راه برنامه‌های آینده رئیس جمهور آمریکا و محدودیت فیسبوک برای "دختران اوباما"، موضوعاتی بودند که در مصاحبه روز جمعه اوباما و همسرش در یک شبکه تلویزیونی مطرح شدند.

به گزارش امید به نقل از باشگاه خبرنگارن شبکه خبری "اشپیگل" در روز شنبه ۳۰ نوامبر ۲۰۱۳ (۹ آذر) گزارش داد: "باراک اوباما" به همراه همسرش "میشل اوباما" در مصاحبه با "باربارا والترز" مجری شبکه تلویزیونی ای.بی.سی در کاخ سفید حاضر شد و به سؤالات جنجالی این خبرنگار ۸۴ ساله پاسخ گفت.

"باربارا والترز" مجری یهودی- آمریکایی است که شهرتش به خاطر مصاحبه‌های عمیق و مهم، مخصوصاً از تمامی رؤسای جمهور ایالات متحده و بسیاری شخصیت‌های دیگر می‌باشد.

وی از زمان "ریچارد نیکسون" رئیس جمهور اسبق آمریکا (۱۹۶۹-۱۹۷۴) تاکنون، مجموعاً هشت رئیس جمهور را به همراه همسرانشان پای میز مصاحبه کشانده است. والترز روز جمعه ۲۹ نوامبر برای پنجمین بار با اوباما، همسر و دو دخترش به گفتگو نشست.

به نوشته وب سایت این روزنامه آلمانی، گفتگوی روز جمعه گفتگویی کلیشه‌ای با جملاتی حکمت‌آموز نبود و حقایقی در بر داشت:

*** "میشل" همسر رئیس جمهور آمریکا: سیستم، اوباما را محکم در چنگال خود گرفته است

اوباما در این مصاحبه ادعا کرد به زودی "یک زن" ریاست جمهوری آمریکا را به عهده خواهد گرفت؛ البته "میشل اوباما" نیز قاطعانه گفت به هیچ وجه نمی‌خواهد رئیس جمهور آینده باشد، مخصوصاً در شرایط کنونی که بر اساس جدیدترین نظرسنجی‌ها، جایگاه اوباما از "مسیح دنیای سیاست" به درجه‌ای که "جورج دبلیو بوش" داشت، تنزل پیدا کرده است.

اوباما در گپ و گفت عصر جمعه با خانم والترز گفت:

«این نزول تدریجی، بیشتر از اینکه بخواهد به دلیل اشتباهات شخصی من باشد، بخاطر موانع سیاسی بود که قابل رفع نبودند.»

صحبت درباره این موضوع، میان اوباما و همسرش، آن هم جلوی دوربین‌های تلویزیونی نشان داد که «چگونه یک رئیس جمهور می‌آید تا کشور را تغییر دهد، اما در عوض، خودش تغییر می‌کند!»

اشپیگل در ادامه این گزارش می‌افزاید:

وقتی اوباما از "پروسه" صحبت می‌کند، معنی‌اش تنها مبارزات انتخاباتی نیست، بلکه موانع پیش روی سیاست آمریکا، رکود دائمی، محاصره‌های طولانی جمهوری‌خواهان نیز مدنظر اوست.

وی همانند فردی تک‌رو و یکّه‌تاز به واشنگتن آمد تا سیستم را عوض کند. ولی سیستم، اکنون به حدی او را تحت کنترل خود دارد که معلوم نیست وی بتواند حتی یکی از پروژه‌هایش را عملی سازد. اصلاحات قوانین مهاجرت و قوانین حمل سلاح را علی‌رغم "تراژدی نیوتاون" ببینید.

به نظر می‌رسد این مسئله "میشل" همسر اوباما را بیشتر از خود اوباما ناراحت کرده است. چون به نوشته اشپیگل، این "میشل" بود که حدود سه سال پیش در مقابل جمهوری‌خواهان ایستاد و برای اصلاح لایحه حفاظت از بیماران (("Obamacare" اصرار داشت.

اوباما در این گفتگوی تلویزیونی در خصوص وضعیت اقتصادی آمریکا و دفاع از خودش به والترز، مجری برنامه گفت:

«وقتی چیزی در نهایت ممکن،‌ پایین است، هر حرکتی که بکند، رو به جلو خواهد بود.»

اشپیگل نوشت:

اوباما، و همسرش "میشل" که خود را "مادر ایالات متحده" ("Mom-in-Chief") می‌نامد، اهداف اولیه خود را یکی یکی خط زده‌اند.

*** "فیس‌بوک" ممنوع!

"اوباما"، در مصاحبه عصر جمعه گفت که تا به امروز، استفاده از شبکه اجتماعی "فیس‌بوک" را برای دخترانش ممنوع کرده است. "ساشا" ۱۲ ساله و "مالیا" ۱۵ ساله، حق داشتن صفحه شخصی در فضای مجازی "فیس‌بوک" را ندارند!

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید