باراک اوباما: دونالد ترامپ شایسته کسب مقام ریاست‌جمهوری نیست

رییس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه ۱۲ مرداد بار دیگر از دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات نوامبر آینده شدیدا انتقاد کرد و گفت: «زمان آن فرا رسیده که رهبران حزب، آقای ترامپ را محکوم کنند و پشتیبانی از او را پس بگیرند».

 

به گزارش امیدنامه به نقل از باراک اوباما در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست‌وزیر سنگاپور که به مناسبت پنجاهمین سال روابط دیپلماتیک دو کشور در واشینگتن به سر می‌برد، در پاسخ به پرسشی درباره سخنان جنجال آفرین دونالد ترامپ گفت: «به نظر من کاندیدای جمهوریخواهان شایسته کسب مقام ریاست جمهوری نیست؛ من این مطلب را هفته گذشته هم گفتم و او هم پی در پی آن را ثابت می‌کند».
 
وی افزود: «این تصور که او به خانواده‌ای که برای این کشور فداکاری کرده است حمله می‌کند و یا این واقعیت که از ساده‌ترین مسائل و بصیرت سیاسی در مورد اروپا، ‌خاورمیانه و آسیا بی‌بهره است، بدین معناست که او به هیچوجه آماده پذیرش چنین مسوولیتی [در مقام ریاست جمهوری آمریکا] نیست».
 
رییس جمهوری آمریکا با اشاره به انتقادهای مکرر از کاندیدای جمهوریخواهان گفت: «این تنها عقیده من نیست. آنچه جالب توجه است انتقادهای مکرری است که از جانب جمهوریخواهان متشخص علیه گفته‌های ترامپ صورت می‌گیرد که از آن جمله‌اند [پل رایان] رییس مجلس نمایندگان، [سناتور میچ مک کانل] رییس اکثریت در سنا و جمهوریخواهان برجسته‌ای مانند [سناتور ایالت آریزونا] جان مک کین. و به باور من پرسشی که آنها باید در میان خود مطرح کنند این است که اگر شما پی در پی آنچه را که او بر زبان می‌آورد، غیر قابل پذیرش می‌دانید، چرا حمایتش می‌کنید؟ این امر در مورد حزب شما چه معنا می‌دهد که چنین شخصی پرچمدار آن است؟»
 
 

 

افزودن نظر جدید