هاشمی رفسنجانی: کم بودن شغل، علت ترافیک تاکسیهای تک سرنشین
محسن هاشمی رفسنجانی در این رابطه گفت: تاکسی در دنیا اصولا باید تک سرنشین باشد چراکه مشارکتی کردن تاکسیها غیر قانونی است.رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: اما در ایران به دلیل اینکه سوخت ارزان است تاکسی مد حمل و نقل عمومی است در صورتی که در دنیا تاکسی مد حل و نقل عمومی نیست.
وی با اشاره به ترافیک تاکسی های تک سرنشین در برخی مناطق عنوان کرد: علت ترافیک تاکسیهای تک سرنشین کم بودن شغل است. به خصوص در تهران که مردم تنها راه امرار معاششان استفاده از تاکسی است.هاشمی خاطرنشان کرد: اینها دلایل شهری ندارد بلکه دلایل کشوری دارد.
پورسیدآقایی: دربست رفتن تاکسیهای گردشی تخلف است/ اعمال ممنوعیت بر تاکسیها سبب افزایش اعتراضات میشود
محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در این رابطه گفت: تاکسیهای گردشی به مشتری توجه دارند که در کدام قسمت شهر هستند اما تاکسیهای خطی باید سر خطوط خود باشند.معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: نمیتوانیم ممنوعیت روی تاکسی بگذاریم.
پورسیدآقایی با اشاره به برخی تخلفات تاکسیها عنوان کرد: دربست بودن خلاف است. تاکسیهای خطی کنترل میشوند تا در خطوط حرکت کنند اما ذات تاکسی گردشی این است هر کجا مسافر بیشتری است برود و مردم را جا به جا کند. اگر محدودیت برای تاکسیها بگذاریم و اجازه ورود تاکسی شخصی ندهیم خیلی اعتراضات افزایش مییابد.
علیخانی: نمیتوانیم بر تاکسیها محدودیت اعمال کنیم
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل در رابطه با ترافیک تاکسیهای تک سرنشین در ساعات اولیه صبح اظهار کرد:همه نمیتوانند در طرح تردد کنند. برخی تاکسیها آزاد هستند که میتوانند حرکت کنند اما برخی تاکسیها خطی بوده و نمیتوانند خارج از خطوط خود باشند. در گذشته هم تاکسیها در محدوده طرح ترافیک فعال بودهاند.
وی افزود: با توجه به حضور تاکسیهای اینترنتی، خیلی از تاکسیها متضرر شدهاند. شغلشان به گونهای است که آسیب دیدهاند و ما نمیتوانیم محدودیت زیادی بر اینها اعمال کنیم. تنها کاری که در مورد تاکسیها انجام شده این است که بخش عمده تاکسیها خطی هستند و مسیر کارشان مشخص است و درصدی تاکسیهای چرخشی هستند و آزادند.علیخانی افزود: طبیعی است که تاکسیها در محدوده طرح بهخاطر محدودیتها و هزینههای خودروهایشان در برخی مناطق تجمع داشته باشند.
افزودن نظر جدید