محمدرضا عارف در دیدار اعضای کمپین "نه به تحریم":

تشکل‌های مردم‌نهاد در غرب و ایران یکدیگررا شناسایی کنند /راهکار برون‌رفت از تحریم،تعامل است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برخی بی‌تدبیری‌های داخلی در تشدید تحریم‌ها علیه ایران موثر بود، راهكار اساسي برای برون‌رفت از مشكلات موجود داخلي و تهديدها و تحريم‌هاي خارجي را اتحاد و همبستگي ملي و تعامل قوی با ساير كشورها دانست.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی امید،دکتر محمدرضا عارف در دیدار با اعضای شورای مرکزی کمپین " نه به تحریم" با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت:امام (ره)به هنر مديريتي شهيدان رجايي و باهنر، رجاي واثق داشتند  و خدمات این بزرگواران و عملکردشان چنان خوش درخشيده بود كه خدمات خالصانه آنها آيينه‌اي براي تاريخ مديريت شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته علیه ایرن یادآور شد::آمریکا می‌داند که جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست .اعتقاد، مشی و راهبرد ایران استفاده صلح آمیز از فناوری هسته‌ای و سایر فناوری‌های پیشرفته است و این مساله بارها از سوی مسئولان عالی رتبه کشورمان مطرح شده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه کسی تا کنون نتوانسته است به اصل استقلال کشور ما آسیب وارد کند، خاطرنشان کرد: تحریم ها آثار مستقیم روی  مردم دارد ولی مردم ما طی این سال ها نشان داده اند که بیدی نیستند که با این بادها بلرزند.باید بپذیریم که با یک مساله سیاسی که راهکار سیاسی دارد، رو به رو هستیم. حل این مساله نیز به دولتها و میزان تعاملاتشان با کشورها برمی گردد.اما نقش تشکل‌های مردم نهاد در ایجاد اعتماد متقابل بین ملت‌ها و در نهایت دولت‌ها نیز موثر است.
عضو فرهنگستان علوم با اشاره به اینکه دیپلماسی غیرسیاسی نباید تاثیرگذاریش از دیپلماسی سیاسی کمتر باشد،خاطرنشان کرد: نگاه ما این است که با اروپا و غرب رابطه خوبی داشته باشیم اما در خصوص مسائل هسته‌ای برخی معتقدند باید این فن‌آوری در اختیار کشورهای خاص بماند و از اینکه ایران نیز به این فن آوری دست پیدا کند، خوشحال نمی‌شوند و مهمترین مسئله در ارتباط با این فناوری نگاه انحصارطلبانه برخی کشورهای غربی به این فناوری است.
وی افزود: ما حاضریم تمام دستاوردهای خودمان در فناوری‌ها را در اختیار سایر کشورها بگذاریم اما غرب چون منافعش را به انحصار در فن آوری‌های پیشرفته می‌داند،با این مساله مخالفت می کند.
عارف تصریح کرد: بخش‌هایی از غرب شناخت عمیق و واقعی از ایران و فرهنگ ایرانی ندارند و به همین دلیل ذهنیت منفی نسبت به ما در رسانه‌های غربی وجود دارد. بنابراین مقابله با این کار یک حرکت فرهنگی است. ما کشور قلدری نیستیم، بلکه یک جامعه فرهنگی هستیم و می خواهیم با دنیا در صلح و آرامش زندگی کنیم.
وی تصریح کرد:ما از حقوق خودمان نمی گذریم اما به حقوق دیگران نیز احترام می گذاریم.اهل تعامل و گفت وگو برای حل اختلافات جهت رسیدن به تفاهم هستیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر نقش سازمان‌های مردم نهاد در تعاملات بین کشورها گفت: تشکل‌های همسوی مردمی باید در غرب و ایران یکدیگر را شناسایی و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. از این رو نقش ایرانیان خارج از کشور، بسیار تاثیرگذار و مهم است.
عارف همچنین پیشنهادهایی در خصوص این کمپین مطرح کرد و خطاب به اعضای این کمپین گفت:بهتر است اتاق فکری  تشکیل دهید و در چارچوب های تعریف شده نظام و رعایت ارزشها و راهبردهای کشور با نهادهای غیر دولتی صلح طلب  دیگر کشورها برای اهداف بلند مدت خود  تعامل داشته باشید.
گفتنی است در این دیدار اعضای کمپین "نه به تحریم" گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه کردند.

افزودن نظر جدید