تعویق در خاکسپاری ریچارد فرای به ضرر منافع ملی است

رییس دایره المعارف بزرگ اسلامی گفت: تعویق در خاکسپاری ریچارد فرای به ضرر منافع ملی ما است.

به گزارش امید به نقل از آنا،سید کاظم موسوی بجنوردی  گفت: بعد از مشخص شدن وصیت نامه ریچارد نلسون فرای؛ ایران شناس امریکایی سه نامه به رییس جمهور،وزیر امور خارجه و استاندار اصفهان نوشتم.بعد از نوشتن این نامه ها،وزارت خارجه اقداماتی را شروع کرد و به دکتر نهاوندیان مسئول دفتر رییس جمهور مکاتباتی را انجام دادند.این مکاتبات نشان از آن داشت که این مسئله در حال پی گیری است.

وی اضافه کرد:بعد از آن نیز نامه دوم را به رییس جمهور نوشتم و همین طور نامه سوم را به استاندار اصفهان ارسال کردم و در این نامه ها به این مسئله اشاره کردم که اگر پیکر  فرای به ایران نیاید، عواقب بدی در پیش خواهد داشت و موجب می شود تا دشمنان  ایران نسبت به ما شاد و خشنود شوند و ما برای جلوگیری از شادی دشمنان باید این کار را انجام دهیم.

رییس دایره المعارف بزرگ اسلامی در ادامه با اشاره به این که قضیه خاکسپاری ریچارد فرای در اصفهان مبدل به یک جریان سیاسی شده است، گفت: سیاسی شدن این مسئله موجب شده تا تاخیری در خاکسپاری پیکر او به وجود بیاید.در واقع امروز ما با یک جور کارشکنی سیاسی مواجه هستیم و عده ای در این مسیر سنگ اندازی می کنند که نمی دانند انجام این کارها به ضرر منافع ملی ما  است.

موسوی بجنوردی درباره حرکت های ناپسندی که طی روزهای گذشته نسبت به مقبره پروفسور آرتور پوپ انجام شده است، اضافه کرد:من از همین تریبون از نماینده ولی فقیه در اصفهان استدعا می کنم که به این قضیه رسیدگی کنند تا منافع ملی ما در این مسیر با مخاطره مواجه نشود و دشمنان ما به دلیل این کارشکنی شاد نشوند.

ریجارد نلسون فرای؛ یکی از بزرگ ترین مستشرقین امریکایی و آخرین نفر از نسل ایران شناسان برجسته ای بود که آثار فراوانی هم در این حوزه منتشر کرد. وی در دولت قبل و در اجلاس ایرانیان خارج از کشور،وصیت کرد تا او را در اصفهان به خاک بسپارند.حتی در زمان دولت قبل از سوی رییس جمهور،خانه ای نیز به او در اصفهان  تعلق گرفت  که با  مراسم ویژه ای هم همراه بود و حالا با درگذشت این ایران شناس برجسته،مسئله خاکسپاری او دستخوش چالش های زیادی شده است.

افزودن نظر جدید