فاطمه راکعی در گفت‌وگو با امید:

توفیقی یک دانشگاهی برجسته است/نتیجه تندروی در دانشگاه، ستاره‌دار کردن دانشجویان بود

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه حاصل اظهارات غیرکارشناسی و رادیکالی برخی، به زندان افتادن بسیاری از دوستداران انقلاب و نظام است درباره مدیریت دکتر جعفر توفیقی در زمان دولت اصلاحات گفت:مدیریت دکتر توفیقی آن نتیجه ای که مورد نظر امام و رهبری درباره دانشگاه ها بود را محقق کرد.

فاطمه راکعی در  گفت وگو با پایگاه خبری-تحلیلی امید، در خصوص سرمقاله امروز روزنامه کیهان که اضهارات غیرمنصفانه ای درباره مدیریت دکتر توفیقی در زمان تصدی وزارت علوم در دولت اصلاحات مطرح کرد،  گفت: حاصل اظهارات غیرکارشناسی و رادیکالی برخی، به زندان افتادن بسیاری از دوستداران انقلاب و نظام است.گر فردی می خواهد نقد کند هم باید منصفانه نقد کند و از فضای باز کنونی برای تخریب دیگران و یا بر هم زدن فضا استفاده نکند.

وی ادامه داد: در این هشت سال اخیر فضایی که در دانشگاهها وجود داشت، موجب بازنشسته شدن زود هنگام دهها نفر از اساتید برجسته کشور، اخراج بسیار دیگری از آنها، ستاره دار شدن دانشجویان و یا به زندان افتادن آنها شد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس ششم یادآور شد: چنین فضایی در کشور بی سابقه بوده است و در این بین برخی می خواهند ایرادها، ضعف ها و تنگ نظری های خود را توجیه کنند، از این رو دست به نقدهای غیر اخلاقی و غیر منصفانه می زنند. در حالی که مردم عاقل هستند و توانایی مقایسه دارند و می دانند که دانشگاه ها در زمان اصلاحات و اصولگرایان چه وضعیتی داشته است.

راکعی همچنین گفت: در زمان وزارت آقای توفیقی انجمن های اسلامی در دانشگاه ها فعال بودند، گردهمایی ها با هدف تضارب آرا و افکار بالا انجام می‌شد ولی در نهایت به نفع مصالح ملی  تصمیم درست و نظر درست مورد پذیرش قرار گرفت. رادیکال شدن فضای دانشگاه ها به نفع هیچ کس نیست چراکه در نهایت سبب دور شدن چهره های انقلابی و علاقه مند نظام می‌شود.

وی در خصوص شخصیت و نوع مدیریت توفیقی نیزتصریح کرد: دکتر توفیقی گرایش سیاسی سالم و با فرهنگ بالا دارد و همین نوع نگاه آقای توفیقی در چنینش مدیران در سمت هایی که مربوط به حوزه کاری وی می شد بسیار تاثیرگذار بود و نتیجه دلخواه امام (ره) و رهبر انقلاب یعنی فضای متعادل و باز دانشگاه برای احضار نظر حاصل می شد.

این شاعر و پژوهشگر، افزود: امام راحل فرموده اند دانشگاه باید سیاسی باشد و رهبر انقلاب نیز در این خصوص تاکید کرده اند که دانشجو باید فهم سیاسی داشته باشد ، تا فریب نخورد و دانشجویی که تحلیل سیاسی نداشته باشد ، مرد زمان خودش نیست. با این صحبت ها چه طور افرادی که خود را مطیع رهبری می دانند، از سیاسی شدن و اظهار نظر دانشجویان و یا از مدیران لایقی که می خواهند فضا را متعادل کنند، می ترسند.

راکعی با تاکید بر اینکه افراد باید به آمار موثق درباره فعالیت های دانشگاهی رجوع و بعد اظهار نظر کنند، خاطرنشان کرد: افراد نباید خود را امام حسین(ره) و دیگران را یزید بدانند. به نظر می رسد که برخی هدفشان از این اظهارات توجیه اتفاقات این چند سال و مسائل کنونی کشور، است.

وی در پایان گفت: از آنجایی که نمی خواهیم با پاسخ به این اظهارات فضای اعتدال را در کشور بهم بزنیم، سکوت می کنیم و اجازه می دهیم مردم مانند رایی که در انتخابات ریاست جمهوری دادند، خودشان گرایش و تمایلشان را نشان دهند.

افزودن نظر جدید