حمایت استادان اصلاح‌طلب دانشگاههای استان خراسان رضوی از عارف

جمعی از استادان اصلاح‌طلب دانشگاه‌های استان خراسان رضوی از دکتر محمدرضا عارف، کاندیدای اصلاح‌طلب دور یازدهم انتخابات ریاست جمهوری طی بیانیه‌ای اعلام حمایت کردند.

به  گزارش امید، متن کامل بیانیه انتخاباتی جمعی از استادان اصلاح طلب دانشگاههای استان خراسان رضوی  به شرح زیر است:

هموطنان عزیز! دانشگاهیان محترم!
ضمن گرامیداشت بیست¬وچهارمین سالگردارتحال ملکوتی بنیانگذارجمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) یادآوری می نماییم انتخابات فرصتی بی‌بدیل برای طرح و پیگیری مطالبات و نهادینه کردن منطق گفت‌وگو و تعامل سیاسی و همچنین ابزاری مؤثر و راهبردی برای پیگیری منطق و مشی اصلاح طلبانه است که با آن می توان به اصلاح روندهای معیوب سیاسی پرداخت. چنانچه حق انتخاب کردن و انتخاب شدن برای همه نیروهای اجتماعی با سلائق مختلف فراهم باشد و انتخابات به صورتی عادلانه برگزارشود گامی بلند برای تقویت مردم سالاری و جلب اعتماد عمومی برداشته خواهد شد.
یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درشرایطی خطیر برگزار می گرددکه افراط گرائی و ضعف عقلانیت سازمانی دولت کنونی، جامعه رادر ورطه مشکلات عدیده اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی گرفتارکرده و باعث شده امروز ضرورت تغییر و گذار به وضعیتی بهتر، خواسته اصلی آحاد ملت و همه خیرخواهان کشور با سلائق مختلف سیاسی باشد. بی‌تردید این امر جز در سایه‌ی تدبیر، اصلاح و اعتدال و بهره گیری از همه نیروها در اداره کشور میسر نخواهد بود و نیکوست که سکان قوه مجریه به دست فردی توان‌مند و دارای تجربیات ارزشمند درعرصه‌های مدیریت کلان کشور قرارگیرد تا بتواند کشور را از وضعیت دشوارکنونی درداخل و خارج به آرامی و بدون تنش عبور دهد.
گرچه بخشهای وسیعی ازجامعه امیدوار بودند که با حضور آقای هاشمی رفسنجانی درعرصه انتخابات،  شرایط متفاوتی رقم بخورد و راه نجات کشور از مشکلات کنونی هموارتر شود لکن تصمیم سوال برانگیز شورای نگهبان در عدم احراز صلاحیت ایشان، موجی از دلسردی و ناامیدی سیاسی را در جامعه گسترانید و اینک تلاش گسترده¬تری لازم است تا روحیه و امید به مردم بویژه نخبگان جامعه برگردد و آنها برای حضور و انتخاب بهتر ترغیب شوند. از آنجا که اصلاح‌طلبی یک ضرورت حیاتی و دائمی برای نظام سیاسی ماست و نیروی آن همواره در بطن جامعه حضور دارد و از طرفی انتخابات فرصتی است که این نیرو برانگیخته می شود، ضرورت دارد با نشاط و امیدی بیش از گذشته در صحنه انتخابات حضور یافته و به مسئولیت اصلاح طلبانۀ خود عمل نماییم. به این امید که شرایط کنونی تغییر کند و رویه¬های ناروا اصلاح شود.
به نظرما دانشگاهیان درمیان هشت کاندیدای محترم ریاست جمهوری، آقایان دکترمحمدرضا عارف و دکترحسن روحانی در تعریف اصلاح طلبانه می گنجندوتاکید موکدما این است که دوکاندیدای مذکور هرچه سریعتردرجهت ائتلاف گام بردارند و به تشتت و بلاتصمیمی موجود دربین هواداران اصلاح و اعتدال درکشور خاتمه دهند. از رهبران اصلاح طلب و اعتدال¬گرا بویژه آقایان سیدمحمدخاتمی و هاشمی رفسنجانی نیزمی خواهیم که برای ایجاد این ائتلاف،تلاش ویژه نمایند.
درخاتمه همه نیروهای طالب اصلاح و اعتدال را به شرکت فعالانه در انتخابات ریاست جمهوری  یازدهم دعوت نموده و خواهانیم که رای خود را در روز 24 خرداد درجهت تحقق اصلاح طلبی به صندوق بریزند.

جمعی ازاساتیددانشگاه های فردوسی مشهد، علوم پزشکی مشهد، پیام نورمشهد، آزاد اسلامی واحد مشهد و دانشگاه فرهنگیان واحدمشهد

افزودن نظر جدید