حمایت مجمع آذری زبان‌های ایران از محمدرضا عارف

مجمع آذری زبان‌های ایران با صدور بیانه‌ای ضمن حمایت از کاندیداتوری محمدرضا عارف از همه هموطنان به ویژه آذری زبان‌های کشور درخواست کرد از فرزند فرهیخته و توانمند ایران دکتر محمدرضا عارف حمایت و پشتیبانی کنند.

به گزارش امید،متن این بیانیه به شرح زیر است:

بنام خداوند کلام آفرین

ملت بزرگ ایران، شرایط کنونی کشورمان را می توان به تحقیق یکی از حساس ترین در عصر حاضر دانست. قرن چهاردهم تحولات پرشتابی را در سرزمین ایران رقم زده است. نهضت مشروطه یکی از نقاط برجسته تاریخ ایران محسوب می شود که تمامی اقوام ایرانی در آن نقش آفرین بوده اند. در این خیزش عظیم آذربایجان قهرمانان ملی چون ستارخان و باقرخان را به عرصه آورد که با رشادت های بی بدیل خود مانند نگینی در تاریخ میهن درخشیدند و ماندگار شدند. حرکت عظیم مردم غیور تبریز در 29 بهمن سال 56 در اوج خفقان ستم شاهی، همچنین جانفشانی های خالصانه فرزندان غیور آذربایجان در قالب لشگر 31 عاشورا در دوران دفاع مقدس، پهلوانان بی بدیل چون باکری ها را تقدیم خاک پاک ایران نمود.
آذربایجان و آذری زبانان سرزمین کهن ایران به راستی مظهر وفاداری به کشور و الگوی تلاش و کوشش در عرصه های مختلف به خصوص عرصه اقتصادی بوده اند. از سوی دیگر مذهب تشیع مفتخر به وجود بزرگ مردانی چون علامه امینی، علامه جعفری و علامه طباطبایی و ... بوده است که خدمات آنها به تبیین سیره عملی اهل بیت علیهم السلام بسیار افتخارآمیز است. در عرصه ورزش نیز در عصر حاضر دائی ها و رضازاده ها و ... چه بسیارند. اشاره به این موارد نه در قالب تعصبات قومی و زبانی، بلکه یادآوری پرورش فرزندان برومندی است که از تبار ایرانیان آذری زبان بوده اند.
در شرایط کنونی نیز رجاء واثق داریم حضور و مشارکت این غیور مردان و شیرزنان در خلق حماسه شکوهمند روز 24 خرداد و انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری بار دیگر عظمت و بزرگی ملت ایران را به رخ جهانیان خواهد کشید.
ما به عنوان جمعی از خیل عظیم فدائیان این مرز و بوم در قالب "مجمع آذری زبان‌های ایران" ضمن دعوت آحاد مردم ایران به حضور در پای صندوق های رای، حمایت قاطع خود را از کاندیداتوری آقای دکتر محمدرضا عارف که دارای برنامه جامع و کامل برای حل مشکلات عدیده کشور در شرایط حاضر است اعلام می داریم و از همه هموطنان عزیز به ویژه آذری زبان های کشورمان درخواست می کنیم از فرزند فرهیخته و توانمند ایران دکتر محمدرضا عارف حمایت و پشتیبانی کنند.

 

افزودن نظر جدید