محمدرضا عارف در جمع خبرنگاران:

خاتمی بیاید تمام ستادم را در اختیارش می گذارم/بی‌اطلاعی از ائتلاف2+1 اصلاح طلبان

معاون اول دولت اصلاحات تاکید کرد: به اجماع اصلاح‌طلبان احترام می گذارد و درصورت حضور آقای خاتمی در صحنه انتخابات ستاد انتخاباتی‌ام بصورت کامل در اختیار ایشان قرار خواهم داد.برخی سایتهای خبری در روزهای اخیر در ادامه خط اختلاف افکنی بین عارف و سید محمد خاتمی از اختلاف این دو چهره اصلاح‌طلب بر سر اجماع اصلاح‌طلبان خبر داده بودند که موضع گیری مجدد معاون اول دولت اصلاحات خط اختلاف افکنی این جریان را خنثی کرد.

به گزارش امید، محمدرضا عارف در جمع خبرنگاران  در حاشیه نشست دانشجویی دانشگاه شریف در خصوص تعدد کاندیدا در انتخابات آینده اظهار داشت: تا اینجا من یک نگاه مثبت به این مسئله دارم چرا که هر کاندیدا یک عقبه و یک عده طرفدار دارد و اعلام کاندیداتوری سبب افزایش مشارکت مردم می‌شود. اما اگر بخواهد تا روز آخر این مسیر ادامه یابد جز گیج کردن مردم چیزی حاصل نمی‌شود.

وی افزود: تعدد کاندیدا کار شورای نگهبان را مشکل می‌کند و اگر بیست نفر به عنوان مثال تایید صلاحیت شوند کشور گرفتار می‌شود و قاعدتا رئیس‌جمهوری با رای حداقلی انتخاب می‌شود. بنابراین انتظار بنده از جریان های سیاسی این است که در چارچوب برنامه‌‌هایشان حتی‌الامکان اجماع و ائتلاف کنند.

عارف تصریح کرد: بهتر است جریان اصولگرایی با یکی دو کاندیدا، جریان اصلاحات نیز با یک یا دو نامزد و مستقل ها نیز با 2 نامزد وارد انتخابات شوند تا با 5 الی 6 کاندیدا انشاءالله بتوانیم انتخابات خوب و باشکوهی رقم بزنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هزینه تبلیغات‌تان را از کجا تامین می‌کنید، گفت: من تا به حال هزینه نداشته‌ام و سعی می‌کنم که چون یزدی هستم با هزینه‌ای حداقلی باشد و اگر جدی‌تر شد از مردم خواهش کنم که کمک کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که آیا ریز هزینه‌ها را در اختیار مردم قرار می‌دهید یا خیر گفت: ریز هزینه‌ها را در اختیار مراجع قانونی قرار می‌دهم و یا شماره حسابی را اعلام می‌کنم.

عارف در خصوص پرداخت نقدی یارانه‌ها نیز یادآور شد: بحث هدفمند کردن یارانه‌ها یک ضرورت برای اقتصاد ما است. و این روندی که الان شروع شده باید ارزیابی شود تا فاز اول به طور کامل اجرا شود یعنی بخشی از این کار الان اجرا شده حال با ارزیابی از اجرای کامل فاز اول در مورد ادامه این کار به طوری که به نفع اقشار آسیب‌پذیر باشد تصمیم صورت می‌گیرد.

وی در مورد جلسه نوروزی خاتمی با هاشمی اظهار داشت: بنده چیز خاصی نشنیده‌ام. این چیزها را سایت‌ها می‌نویسند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد اجماع اصلاح‌طلبان نیز خاطر نشان کرد: اگر اجماع صورت بگیرد قطعا تمکین می‌کنم.

عارف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با آقای شریعتمداری در مورد اجماع دیداری داشتید یا خیر نیز گفت: دفتر ایشان تکذیب کرد و آقای شریعتمداری برای عید دیدنی پیش بنده آمده بود و صحبت‌هایی هم با هم داشتیم اما اساسا هیچ بحثی در خصوص اجماع نشد و این یک عید دیدنی بود.

وی در پاسخ به خبرنگاری در مورد ائتلاف 1+2 اصلاح‌طلبان گفت: بنده برای اولین بار است که این حرف را می‌شنوم.

وی در پایان تاکید کرد: انشاءالله اجماع صورت می‌گیرد و ما به آن احترام می‌گذاریم.

افزودن نظر جدید