در دیدار محمدرضا عارف با آیت الله شهرستانی مطرح شد:لزوم بستری سازی برای جلوگیری از خروج نخبگان از کشور

رئیس فراکسیون امید در جریان سفر به قم با حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده تام الاختیار آیت الله سیستانی در ایران دیدار کرد.

به گزارش امیدنامه،حجت الاسلام  شهرستانی در دیدار مهاجرت استعدادهای ملی به خارج از کشور را به دلیل فرهنگ‌سازی نادرست و برخی کم‌کاری‌ها دانست و گفت: در کشور ما آموزش و پرورش وجود دارد در حالی که تربیت و پرورش انسان همواره مقدم بر آموزش است و زیرساخت فرهنگی کشور «یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه» است.

وی با انتقاد از حذف و طرد سرمایه های کشور ،تصریح کرد:باید با برنامه ریزی  درست و تدوین سیاستهای اصولی سرمایه های کشور را حفظ کنیم .

محمدرضا عارف نیز در این دیدار با اشاره به چرایی تشکیل بنیاد نخبگان،بر لزوم کشف استعدادها در بهره گیری از آنان در سطوح مختلف تاکید کرد و گفت:اگر به نخبگان بخصوص نخبگان جوان میدان دهیم و آنان را با برچسب زدن ها از صحنه خارج نکنیم و فضا برای فعالیت آنها فراهم باشد مطمئنا شاهد توسعه و پیشرفت کشور در همه عرصه ها خواهیم بود اما متاسفانه در ۴۰ سال گذشته غفلت هایی در این زمینه صورت گرفت و با برچسب زدن ها به نخبگان کشور، فضا برای فعالیت آنها فراهم نشد.

وی همچنین با اشاره به تحولاتی که در منطقه در حال رخ دادن است ،گفت:راه نقش آفرینی موثر ایران در منطقه ،انسجام و وحدت در داخل کشور و دیپلماسی فعال در منطقه است.

افزودن نظر جدید