دلیل واقعی استعفای معاون روحانی از دولت احمدی‌نژاد

حجت الاسلام شهیدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال 90 برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور نهم از سمت بازرسی ویژه ریاست جمهوریدر دولت احمدی نژاد استعفا کرده بود.

به گزارش امید به نقل از گفت‌وگو نبوز،حسن روحانی پیش از این مدعی بود که تنها صالحی وزیر امور خارجه احمدی نژاد را در دولت حفظ کرده است اما این خبر و سند همراه با آن نشان می دهد شهیدی دومین عضو دولت دهم است که در دولت یازدهم ارتقا نیز یافته است. شهیدی در ارتباط با رابطه اش با مشایی و جریان انحرافی توضیحی نداده است اما یک بار ادعا کرده که استعفای او برای فاصله گرفتن از جریان انحرافی است اما متن نامه و پاسخ احمدی نژاد روی دیگر سکه را نمایان کرده است.
حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی به منظور شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از مقام ریاست بازرسی ویژه رئیس‌جمهور، استعفا کرد.

حجت الاسلام سید محمد علی شهیدی، رئیس بازرسی ویژه ریاست جمهوری طی نامه‌ای به تاریخ ۱۳۹۰/۳/۱۰خطاب به دکتر محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور و در راستای برنامه اعلامی از سوی وزارت کشور مبنی بر آنکه کاندیداهای مجلس شورای اسلامی حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۰/۴/۳ باید از مسئولیت خود کناره‌گیری نمایند، از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش شبکه ایران،در متن استعفای دکتر شهیدی آمده است:

جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام

به استحضار می‌رساند که اینجانب درصدد هستم که در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی شرکت نمایم. نظر به اینکه مطابق قانون انتخابات و بر اساس برنامه اعلامی از سوی وزارت کشور باید حداکثر تا تاریخ ۰۳/۰۴/۱۳۹۰ از مسئولیت خود کناره‌گیری نمایم.

با استناد به مفاد فوق‌الذکر و ضمن سپاس از فرصت خدمتی که برای در این مدت فراهم آمد، بدیهی است از تاریخ فوق‌، مستعفی خواهم بود. خواهشمند است فرد جایگزینی برای ریاست بازرسی ویژه تعیین فرمایید.

والیلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

سید محمد‌علی شهیدی

دکتر محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور ضمن پذیرش استعفای دکتر سید محمد‌علی شهیدی از ریاست بازرسی ویژه رئیس‌جمهور برای وی نوشت:

بسم‌الله الرحمن‌الرحیم

جناب آقای شهیدی

شما را فردی امین، مومن، خدمت‌گزار و صادق می‌شناسم. وجود شما در بازرسی ویژه، موجب اطمینان، آرامش خاطر و مغتنم بود. اینک که تصمیم به خدمت در سنگر دیگری گرفته‌اید با استعفای شما موافقت می‌شود.

برای جنابعالی آرزوی موفقیت و سلامت در سایه امام زمان (عج) را دارم.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی جایگزین حاج داوود احمدی نژاد در بازرسی ویژه ریاست جمهوری شده بود .

شهیدی محلاتی در حالی 16 شهریور 92 به معاونت روحانی و ریاست بنیاد شهید گمارده شد که حدود 3 سال پیش در 22 شهریور سال 89 با حکم مشایی به عنوان یکی از اعضای هسته گزینش نهاد ریاست جمهوری منصوب شده بود.

افزودن نظر جدید