رسولی : جریان نوظهور اصولگرا گردش آزادانه اطلاعات را تهدیدی برای تداوم حیات سیاسی خود می‌دانند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب، ادامه تحرکات تندروها برای بر هم زدن همایش‌ها و برنامه‌هایی که مخالف نظرات آنهاست، را به زیان این جریان دانست و گفت: جریان تندرو با ایجاد محدودیت بر سر راه گردش اطلاعات به دنبال احیاء موقعیت خود است.

به گزارش امید به نقل از آنا،حسن رسولی در مورد لغو برنامه‌ها و همایش‌ها به خاطر اقدامات خودسرانه تندروها، گفت: جریان اصولگرا به ویژه جریان افراطی نوظهور آن، گردش روان و آزادانه اطلاعات در جامعه را به مثابه تهدیدی جدی برای تداوم حیات سیاسی خویش قلمداد می‌کند، این بخش از جریان اصولگرا بر مبنای این باور ظرف 8 سال دولت آقای احمدی‌نژاد توانستند به بخشی از مقاصد سیاسی خود دست یابند.

این عضو شورای عالی بنیاد باران ادامه داد: در انتخابات 24 خرداد سال گذشته، ما شاهد عکس العمل منفی اکثریت جامعه به این رویکرد و روی‌گردانی مردم از دادن رای مجدد به جریان سیاسی تندرو بودیم.

وی افزود: به خصوص اینکه رفتار انتخاباتی آحاد مردم در پهنه جغرافیای سیاسی و انسانی ایران- فرا‌تر از طبقه بندی‌های شهری و  روستایی و سایر لایه‌های اجتماعی- در نه گفتن به تفکر افراطی این جریان، از یک قالب و رویه واحد تبعیت کرد و آرای مردم شمیرانات با روستاهای دور افتاده شرق و غرب ایران در نه گفتن به جریان تندرو از همنوایی و یکسانی مشهودی برخوردار بود.

جریان تندرو با ایجاد محدودیت بر سر راه گردش اطلاعات به دنبال احیاء موقعیت خود است

رسولی گفت: اکنون که در آستانه سالگرد این رویداد مهم سیاسی هستیم، این جریان با تکیه بر باقی مانده حضور خویش در مجلس و برخی دیگر از نهادهای رسمی کشور با درک این مطلب که ایجاد محدودیت بر سر راه گردش صحیح اطلاعات می‌تواند موقعیت گذشته از دست رفته آن‌ها را احیاء کند، بر دامنه فعالیت‌های یکسویه خویش به صورت تجمعات غیرقانونی و جریان سازی‌های مخرب علیه تفکر سیاسی دولت بر آمده از رای مردم افزوده‌اند.

عضو هیئت مدیره بنیاد امید ایرانیان اظهار کرد: بر این باورم این جریان شاید بتواند در مقطعی توسعه اطلاعات و روشنگری توده‌ها را با توسل به شیوه‌های ارعاب و تهدید و سرکوب، سد کند، اما به تجربه ثابت شده است‌ این مطالبه همانند جریان آبی در شیب طبیعی زمین است که بالاخره از موانع مذکور عبور خواهد کرد و رخ نمایی می‌کند.

وی ادامه تحرکات تندروها برای برهم زدن همایش‌ها و برنامه‌هایی که مخالف نظرات آنهاست را به زیان این جریان دانست و گفت: آستانه تحمل افکار عمومی به سر رسیده، افکار عمومی به مثابه یک دیگ جوشان که تا حدی می‌تواند فشار تبخیر را تحمل کند ولی پس از آن دیگر منفجر می‌شود، عمل می‌کند و ما در انتخابات اخیر شاهد این روی‌گردانی و نه گفتن به این تفکر بودیم.

نظام تداوم تک صدایی را توصیه نمی‌کند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: قانون اساسی، وصیت‌نامه حضرت امام(ره)،‌ دیدگاه‌های مقام رهبری و سند چشم‌‌انداز که مجموعا راهبردهای اصلی نظام را در بخش‌های مختلف تعیین می‌کنند، تدوام تک صدایی را توصیه نمی‌کنند و بر تنوع و تکثر سیاسی و آزادی رسانه‌ها تاکید دارند.

رسولی گفت: علاوه بر این تجربه 35 سال گذشته نیز نشان می‌دهد هرچند در کوتاه مدت برخودهای محدودکننده با توسعه رسانه‌ای ثمر بخش بوده است اما در میان مدت و دراز مدت افکار عمومی علیه این وضعیت غیر متکثر اعتراض کرده و با رای خویش زمینه انتقال و جا‌بجایی مسالمت آمیز قدرت را در مجلس، ریاست جمهوری و شورا‌ها فراهم آورده است.

افزودن نظر جدید