زیبا کلام : روحانی پیگیر رفع حصر و آزادی زندانیان سیاسی نیست

یک تحلیلگر مسایل سیاسی با اشاره به اظهارات جنتی در نماز جمعه هفته گذشته تهران ، گفت : صحبت‌هایی که در نماز جمعه شد از یک جهت خوب است ، برای اینکه مردم شناخت بهتری نسبت به جریان رادیکال اصولگرا پیدا می‌کنند . مردم متوجه می‌شوند این جریان چقدر به اسلام، دموکراسی، مملکت و انقلاب و تا چه میزان به امام خمینی باور دارد و مهم‌تر از همه ، مردم متوجه می‌شوند این جریان برای حفظ قدرت چگونه همه چیز را زیر پا می‌گذارد.

به گزارش امید به نقل از پویش،«صادق زیبا کلام»ضمن اشاره به حصر خانگی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد و مهدی کروبی اظهار داشت : از لحاظ معیارها و ملاک های حقوق بشری ، حصر خانگی به هیچ وجه قابل پذیرش نیست . اگر این عزیزان در حصر خانگی آسیب ببیند همواره به عنوان یک ننگ در تاریخ باقی خواهد ماند.

وی در خصوص نقش دولت در رفع حصر تصریح کرد : آقای روحانی بعد از اینکه به عنوان رئیس جمهور از سوی مردم انتخاب شد تلویحا از رفع حصر و آزادی زندانیان سیاسی صحبت کرد و حتی وزیر اطلاعاتش هم ، مژده رفع حصر را در عید قربان و غدیر داد . گفته شد پرونده حصر به شورای عالی امنیت ملی می رود تا افراد میانه رو و واقع بین در خصوص آن تصمیم گیری کنند . این صحبت‌ها که در روزهای ابتدایی ریاست جمهوری آقای روحانی بیان شد، امیدواری‌های زیادی را به وجود آورده بود.

این استاد دانشگاه تهران افزود  : مدتی می‌شود آقای روحانی پیگیر رفع حصر و آزادی زندانیان سیاسی نیست و از همه بد‌تر ، وزیر دادگستری دولتش است که می گوید مساله رفع حصر به دولت مربوط نمی‌شود .

زیباکلام در پاسخ به آقای‌ پورمحمدی گفت :  اصل ۱۱۳ قانون اساسی به صورت واضح ، اجرای قانون اساسی را وظیفه رئیس جمهور می‌داند . از طرفی ، موسوی و کروبی بیش از ۱۰۰۰ روز ، بدون محاکمه و به اتهام سیاسی در حصر هستند که به معنای نقض صریح قانون اساسی است . نقض قانون اساسی چگونه باید اتفاق بیفتد تا رییس جمهور برای جلوگیری از آن ، وارد عمل شود ؟

این استاد دانشگاه تهران در پایان با بیان اینکه بخش قابل توجهی از مردم وضعیت دولت را درک می‌کنند ، اظهار داشت : دولت درگیر تکمیل کابینه و مذاکرات ژنو است اما آقای‌ پورمحمدی بهتر از هر کس دیگری می داند بخش زیادی از کسانی که در ۲۴ خرداد به آقای روحانی رای دادند خواهان آزادی زندانیان سیاسی و رفع حصر بودند . 

افزودن نظر جدید