سامانه بارشی فعالی جمعه وارد کشور می شود

 احد وظیفه، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اعلام استان‌های پربارش جنوبی طی امروز، از ورود سامانه بارشی فعال به کشور از جمعه خبر داد و گفت: در اثر ورود این سامانه مناطق جنوب غرب، غرب، مرکز، ‌ جنوب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌ها زنجان، ‌قزوین، ‌تهران و سمنان بارانی می‌شود.

احد وظیفه با اشاره به اینکه در ساعات اولیه صبح امروز، چهارشنبه ۳۰ آبان شهرهای صنعتی و پر جمعیت از جمله تهران، قزوین، کرج، اراک، ‌قم و اصفهان غبار صبحگاهی دارند، گفت: امروز در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان، استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و یزد بارش باران، ‌گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه امروز در شرق هرمزگان، جنوب کرمان، حومه جنوبی استان سیستان و بلوچستان باران شدید خواهد بود، گفت: امروز شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه امروز بارش پراکنده در اصفهان و برخی نقاط آذربایجان غربی و همچنین ارتفاعات البرز دور از انتظار نیست، گفت: فردا ، پنجشنبه ۱ آذر با ورودسامانه بارشی از شمال غرب، فردا و پس فردا (پنجشنبه و جمعه اول و دوم آذر) استان‌های واقع در شمال غرب، شاهد بارش باران خواهند بود و در مناطق کوهستانی بارش به صورت برف پیش بینی می‌شود.

ورود سامانه بارشی به کشور

این کارشناس سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه از جمعه سامانه بارشی فعالی از جنوب غرب، ‌وارد کشور می‌شود، تصریح کرد: مناطق جنوب غرب، ‌ غرب، ‌مرکز، جنوب، دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، ‌البرز، تهران و سمنان و به تدریج شمال شرق کشور باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

به گفته وظیفه، بارش روز جمعه در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، غرب بوشهر و جنوب همدان از شدت بیشتری برخوردار است.

مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی همچنین تاکید کرد: در روز جمعه بارش در مناطق کوهستانی زاگرس، البرز و شمال غرب به صورت برف خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود غرب خلیج فارس در روز جمعه مواج باشد.

وظیفه اظهارکرد: از اواخر وقت جمعه، ۲ آذر با نفوذ هوای سرد به سواحل شمالی کشور، بارش باران در این مناطق آغاز خواهد شد. وی در پایان شرایط جوی تهران راپیش‌بینی کرد و گفت: آسمان تهران فردا، پنجشنبه اول آذر نیمه ابری، ‌گاهی همراه با وزش باد، با بیشترین و کمترین دمای ۱۶ و ۸ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین تهران در روز جمعه، ۲ آذر ابری، به تدریج همراه با افزایش ابر و وزش باد، در بعد از ظهر بارش باران با حداکثر و حداقل دمای ۱۶ و ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می شود./ ایسنا

افزودن نظر جدید