سخنگوی شورای نگهبان: در مورد کاندیداهایی که از رحیمی پول گرفته اند، بی تفاوت نخواهیم بود

نجات الله ابراهیمیان از پایان مهلت یک ساله سمت سخنگویی خود در شورای نگهبان خبر داد و گفت: مهلت سمت سخنگویی اینجانب دو هفته دیگر به اتمام می رسد و قصد ندارم بار دیگر در انتخابات داخلی شورای نگهبان برای تصدی این سمت شرکت کنم.

به گزارش امید، وی در نشست خبری خود افزود: با توجه به اینکه نظر سخنگو باید بیانگر نظر شورا باشد و نمی تواند اظهار نظرهای شخصی خود را ارائه دهد بنده دوست دارم که به عنوان قاضی ای که عضو شورای نگهبان شده، فعالیت خود را ادامه دهم.

ابراهیمیان در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری  مبنی بر آغاز فعالیت های شورای نگهبان برای انتخابات آینده گفت: عملا بخش انتخابات ما در شورای نگهبان همیشه درگیر آماده سازی مقدمات انتخابات است و جلسات مختلفی با حضور کارشناسان و مسئولان این بخش برگزار می شود.

وی اضافه کرد : با توجه به اینکه دولت قصد دارد انتخابات پیش رو به صورت الکترونیکی برگزار شود مکاتبات لازم را برای بررسی جزئیات کار با دولت انجام داده ایم و زمانی که جزئیات از سوی دولت اعلام شود ما کار خود را برای اجرای این امر آغاز خواهیم کرد.

ابراهیمیان همچنین به بررسی 34 مصوبه مجلس در شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: ‌این مصوبات در شورا بررسی شده و تعداد زیادی از آنها مغایر شرع و قانون اساسی شناخته نشده است.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرگزاری ها درباره احراز صلاحیت کسانی که محمدرضا رحیمی ادعا کرده بود به آن ها پول داده است گفت: زمانی که موعد تعیین صلاحیت ها برسد از جمله اطلاعاتی که در پرونده کاندیداها اعلام می شود داد و ستد های نامتعارف آن هاست.

وی افزود: من به عنوان یک عضو شورای نگهبان اگر ثابت شود فردی از منابع نامشروع و از طرق غیر قانونی مالی کسب کرده است از طریق رای خود اعلام می کنم و برایم فرقی نمی کنم این فرد از چه جناحی باشد. تصور می کنم همکاران من در این مورد بی تفاوت نخواهند بود. 

افزودن نظر جدید