سفر برهم صالح به ایران

برهم صالح نخست وزیر سابق اقلیم کردستان عراق و از مسئولین بلندپایه حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق برای انجام دیدار و رایزنی با مقامات کشورمان در ایران به سر می برد.

 

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاين رسانه هاي كردي از جمله روزنامه های ستانده ر، کوردستان نیوز و لفین با اعلام اين خبر نوشتند: برهم صالح معاون سابق نوري مالكي نخست وزير عراق، از گزينه هاي جدي جانشيني مام جلال در پست رياست جمهوري آن كشور است كه با سفر به تهران مقدمات بر عهده گرفتن اين مسئوليت را فراهم مي كند.

رسانه هاي نزدیک به اپوزیسیون کردستان عراق هدف اين سفر را رايزني براي رياست جمهوري برهم صالح دانسته و نوشته اند: در حالي كه صالح يكي از گزينه هاي جدي احراز پست رياست جمهوري عراق است، ايران تلاش مي كند تا بين موافقين و مخالفين رياست جمهوري صالح در داخل اتحاديه ميهني كردستان عراق ميانجي گري كند.
اين ديدار در چارچوب رايزني هاي فشرده مقامات كردي و عراقي با مقامات كشورمان صورت گرفته است. چندي پيش نيز خانم هيرو ابراهيم احمد همسر جلال طالباني رييس جمهور عراق با دعوت رسمي ايران، به تهران سفر كرده بود.

برهم صالح كه در اين سفر يك هفته اي خانواده خود را نيز به همراه دارد، علاوه بر ديدار و رايزني در تهران از اصفهان نيز بازديد مي كند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید