شائبه سیاسی کاری در مراسم عزای حسینی

با نزدیکی به ماه محرم بتدریج هیئت های عزاداری مهیای برگزاری مراسم های آئینی و مذهبی مختص به این ماه می شوند.

به گزارش امید به نقل از خرداد،محرم از قدیم الایام به یاد سرور و سالار شهیدان محفل عرض ارادت و پرداختن به زوایای قیام بزرگ حسینی است. مردمان ایران چه در خوف و رجا چه در موعد اضطراب و استقرار نگذاشته اند که پرچم ارادت به خاندان اهل بیت بر زمین مانده و دچار خمودی شود.

مردمان ایران بطور خودجوش و با میل و رغبت خیمه مراسم عزاداری را در هر کوی و برزن علم می کنند و خود گرم کننده مجالس و محافل حسینی هستند.

در طول چند سال گذشته رویکردی تازه از سوی مقامات مسئول و حاکمیتی جهت سامان دهی هیئت های عزاداری به منصه ظهور رسیده است. فارغ از اینکه این اقدامات در جهت قانونمند کردن و سامان بخشی به این حوزه بوده و نمی تواند مذموم بوده که شایسته تقدیر است اما گاه برخی اقدامات که نشان از قیم مداری برخی و در جهت سوق دادن مراسم در چارچوب های خشک و رسمی است به نوعی آن روح مردم جوشانه و خودمانی و دلی چنین مراسمی را تحت الشعاع قرار داده و چندان نمی تواند جلوه خوبی داشته باشد.

در همین راستا وحید یامین پور مجری سابق صدا و سیما که تعلق سیاسی خاص وی به جناح تندرو طیف راست بر کسی پوشیده نیست طی استاتوسی در گوگل پلاس خبر از تعیین شعاری واحد برای تمامی هیئت های عزاداری سراسر کشور داده است.

این در حالیست که وی مشخص نمی کند این دستور العمل از سوی چه فرد و طیفی صادر شده و چرا به جای اعلام رسمی از سوی منابع موثق وی این خبر را انتشار داده است. ازطرف دیگر شعار اعلامی که از مقبول ترین و محبوب ترین شعارهای عزاداران حسینی است چرا باید به شکل رسمی و ابلاغی برای هیات های عزادری اعلام شود و هدف از این اقدام چه بوده است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید