ضربه‌ای که اتهام غیرانقلابی به وحدت می‌زند

انقلاب اسلامی مبانی و اصول مشخصی دارد. ازجمله مبانی انقلاب اسلامی نیز پذیرش ولی فقیه، استکبارستیزی و حمایت از مظلومان است. کسانی‌که در ایران زندگی می‌کنند و به این اصول پایبندی دارند، انقلابی هستند. این دیدگاه نیز فارغ از دیدگاه‌های سیاسی است و نمی‌توان گفت که اصولگرایان انقلابی هستند و اصلاح‌طلبان انقلابی نیستند یا اینکه اصولگرایان انقلابی‌تر از اصلاح‌طلبان هستند.

 

 این دو گروه کردن انقلابی بودن و نبودن از سوی کسانی مطرح می‌شود که بعضا از اتحاد کشور سود نمی‌برند. بنابراین باید این مطلب را باور داشت که همه افراد درون نظام تعریف می‌شوند و صرف اختلاف‌نظرها نباید آنها را به انقلابی یا غیرانقلابی تعبیر کرد. درون نظام جمهوری اسلامی ایران، گروه‌ها و احزاب زیادی وجود دارند که همه آنها در یک راستا تلاش می‌کنند اما صرفا هم‌نظر نیستند. حتی درون یک جناح هم اختلاف‌نظرهایی وجود دارد. بنابراین اصولا راه‌انداختن این بحث که عده‌ای انقلابی نیستند، امری غلط است و موجب هرز رفتن نیرو و توان مردم در مسایل حاشیه‌ای کشور می‌شود. چه‌طور می‌شود، فردی درون نظام جمهوری اسلامی ایران زندگی کند و تمام تلاش‌هایش نیز در این راستا باشد اما انقلابی نباشد؟ بنابراین نیرو و انرژی ما نباید برای تضعیف یکدیگر خرج شود.

اگر اسلام را با همه محتوایش قبول داریم یعنی انقلابی هستیم و با بحث‌های بیهوده نباید عرصه را برای دشمن باز کرد. دشمن قطعا از این موضوعات سود می‌برد و اتفاقا بسیار خوشحال می‌شود که درون کشور رسانه‌ها و افراد با یکدیگر اختلاف داشته باشند. لذا باید استراتژی ما وحدت و همدلی در جهت احیای دفاع از حق مردم باشد.

همچنین همه بر این باوریم که رهبری، فصل‌الخطاب است. یعنی وقتی رهبری توصیه می‌کنند که نباید با منتقدان برخورد تقابلی و تهاجمی شود، باید همان‌طور عمل کرد. چراکه منتقدان نیز از سر دلسوزی نقد می‌کنند و این دلیلی نیست که بگوییم غیر انقلابی هستند. به نظر می‌رسد این روزها برخی واژه‌‌ها دستخوش برخی تسویه‌حساب‌های سیاسی و جناحی افراد روشن است به‌طوری‌که از مسایل روشن و واضح برداشت‌‌های سیاسی می‌شود یا اینکه موجبات برچسب‌زنی فراهم می‌شود. این اتفاقات در حالی می‌افتد که مردم الان در اوضاع بد معیشتی هستند و مطالبات اقتصادی دارند و دولت درگیر رفع این مشکلات است و یکی از راهکارهای حل این مشکلات نیز صبر و وحدت است. قطعا اگر وحدت با حرف‌های تفرقه‌انگیز آسیب ببیند، در روند پیشرفت کشور نیز خلل ایجاد می‌شود. 

منبع: روزنامه الکترونیک امید ایرانیان

 

افزودن نظر جدید