عارف، گزینه‌ای شایسته برای مرکز تحقیقات استراتژیک

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه من گمان می‌کنم روحانی عارف را به جای خود در ریاست مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام معرفی کند، افزود: با توجه به سوابق دانشگاهی عارف او پیشنیه خوب پژوهشی دارد و هیچ فردی شایسته‌تر از او برای جانشینی روحانی در این مرکز وجود ندارد.

به گزارش امید به نقل از ایلنا، صادق زیباکلام در خصوص کابینه پیشنهادی دولت یازدهم عنوان کرد: به نظر من این کابینه کاملا بینابین است که نه موافقین را راضی کرده و نه توانسته مخالفین را ساکت کند.بهترین تعریف این کابینه این است که نه حامیان اصلاح طلب را خشنود کرده نه اصولگرایان رادیکال را راضی نگه داشته است که در مقابل آن جبهه نگیرند.

وی افزود: تندروهای جریان اصولگرا در مقابل برخی وزرا مواضع سختی گرفته‌اند و به صراحت در سخنرانی‌ها و در مطبوعاتشان از روحانی خواسته‌اند که برخی از این افراد را از لیست کابینه حذف کند. برخی از این وزرای پیشنهادی در لیست سیاه افراطیون اصولگرا قرار دارند و متهم می‌شوند که در برابر فتنه سکوت کردند و نسبت به این کار نیز توبه نکردند. ‌از سوی دیگر اصلاح طلبان نیز نسبت به انتخاب برخی وزراء ابراز گله دارند و اینکه چرا اسم خانم در لیست وزراء وجود ندارد و دیگر اینکه چرا عارف نه به عنوان وزیر و نه به عنوان معاون اول انتخاب نشده است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه من گمان می‌کنم روحانی عارف را به جای خود در ریاست مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام معرفی کند، افزود: با توجه به سوابق دانشگاهی عارف او پیشنیه خوب پژوهشی دارد و هیچ فردی شایسته‌تر از او برای جانشینی روحانی در این مرکز وجود ندارد.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه پیش‌ از معرفی کابینه دولت یازدهم و درست از فردای ۲۴ خرداد امسال رادیکال‌های تندرو اصلا متوجه نبودند مردم به چه چیزی رای دادند گفت: این گروه به روی خود نیاوردند آرایی که در انتخابات به صندوق‌ها ریخته شد حکایت از چه داشت در حالی که واضح بود علیرغم اینکه ۴ سال تمام افرادی همچون حسینیان و رسایی و امثالهم دیگران را متهم به فتنه و فتنه‌گری می‌کردند و علیرغم اینکه شبانه روز تریبون‌ها همواره دست آن‌ها بود و حتی یک بار به مخالفین خود اجازه ندادند که در رسانه‌های عمومی در قبال این اتهامات توضیح دهند اما مردم در ۲۴ خرداد ماه با صدای بلندتری گفتند آقایان ما آنچه شما در مورد فتنه و فتنه‌گری گفتید نپذیرفته‌ایم.

وی افزود: اگر مردم چنین مسایلی را قبول کردند باید می‌آمدند و به گزینه‌ آنها رای می‌دادند. اما ما مشاهده کردیم که تنها ۱۵ درصد مردم به نامزدهای‌های مورد حمایت طیف پایداری رای دادند و بیش از ۸۵ درصد مردم را رای دهندگان به قالیباف، روحانی و رضایی تشکیل دادند حال این عده به جای اینکه از این مساله درس بگیرند به دنبال این هستند که چرا نجفی در مقابل فتنه سکوت کرده است، زنگنه به فتنه خندیده و یا میلی منفرد از کنار فتنه رد شده است.

زیبا کلام همچنین خاطرنشان کرد: من معتقدم رای رسایی و بزرگواری و سایر آن‌ها که می‌خواهند با دید و معیار فتنه  و نگرش چماقی به وزرا رای ندهند به ۳۰ نفر هم نمی‌رسد جای نگرانی نیست که تحرکات این عده افراطی هیچ کس را قانع نمی‌کند و اگر طیف رادیکال و غیر مسوول اصولگرا را کنار بگذاریم وزرای پیشنهادی روحانی حتی آن‌ها که به قول افراطیون گرفتار کابوس فتنه شدند رای شایسته‌ای خواهند آورد.

وی ادامه داد: نباید فراموش کرد که دو سال بیشتر به عمر مجلس نهم باقی نمانده است لذا بهتر است نمایندگان برای جلب نظر مردم حوزه‌های انتخابیه خود هم كه شده،به خواسته‌های انها تمكین كنند و دولت را در حل مشكلات كشور یاری رسانند.

افزودن نظر جدید