عارف:امیدوارم در فضای جدید؛ نگاه فرهنگی و هنری حاکم باشد

معاون اول دولت اصلاحات اظهار امیدواری کرد در فضای جدید؛ نگاه فرهنگی و هنری جای خود را به نگاه امنیتی در مقوله فرهنگی بدهد.

به گزارش امید به نقل از ایلنا،محمدرضا عارف که به تماشای تئاتر عروسکی «اپرای رستم و سهراب» رفته بود، از علاقه خود به تماشای آثار نمایشی به ویژه آثار خلق شده توسط بهروز غریب‌پوراشاره کرد و اظهار داشت: آثار خلق شده توسط آقای غریب‌پور بسیار ارزنده هستند این هنرمند جزو بهترین‌های ما در رشته تئا‌تر محسوب می‌شود و اپرای رستم و سهراب هم یکی از بهترین‌های ایشان است، به‌خصوص که موسیقی اثر توسط یکی از بهترین‌ موسیقیدانان ما یعنی استان لوریس چکناواریان ساخته شده است. بسیار افتخار می‌کنم هر دو در یک دوره وارد دانشگاه تهران شدیم، ایشان رشته تئا‌تر بودند و من در رشته برق تحصیل می‌کردم.
معاون اول رئیس‌جمهور دوران اصلاحات در پاسخ به اینکه به نظر آیا هنرمندان تئا‌تر پس از پشت سر گذاشتن دورانی بسیار سخت می‌توانند انتظار ایجاد گشایش در خلق آثار نمایشی را داشته باشند یا خیر گفت: در مناظره‌های انتخاباتی هم عنوان کردم که طی این سال‌ها فضایی امنیتی – سیاسی بر عرصه هنر و فرهنگ کشور حاکم شده بود که امیدوار هستم در این فضای جدید نگاه هنری و فرهنگی حاکم باشد تا به امید خداوند هنرمندان ما بتوانند آثار ارزنده خود را نه تنهای برای ایران بلکه به منطقه و دیگر کشورهای جهان نیز عرضه کنند.
عارف در پایان ضمن پاسخ به این سوال که باتوجه به علاقه هنرمندان برای حضور چهره‌ای فرهنگی در تصمیم‌سازی‌ عرصه فرهنگ و هنر کشور، در صورت مطرح شدن پیشنهاد آیا پست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را می‌پذیرد، گفت: من عضو کوچکی از این جامعه و در خدمت مردم هستم، اگر کاری از من بربیاید؛ در خدمت مردم خواهم بود.

افزودن نظر جدید