عارف:صدای مخالفین را خواهم شنید

معاون اول دولت اصلاحات با تأکید بر اینکه صدای هر مخالفی را خواهد شنید، اظهار داشت: صدای مخالفین را خواهم شنید و از نظرات منتقدین دلسوز برای توسعه کشور استفاده خواهم کرد.

 محمد‏رضا عارف دوشنبه شب در جمع اصحاب رسانه استان زنجان گفت: در صورتی که دولت را تشکیل دهم از همه ظرفیت‏های قانونی دولت برای مقابله با فساد استفاده خواهم کرد.

به گفته این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، کارهای قابل قبولی  در راستای مبارزه با فساد انجام شده اما خیلی موثرنبوده است و گرنه ما شاهد پرونده 3 هزار میلیارد تومانی نبودیم.

وی اقدامات صورت گرفته برای مقابله با فساد اقتصادی در کشور را مؤثر ندانست و افزود: فسادهای صورت گرفته در سال‏های اخیر نشان از عدم موفقیت برنامه‏های اجرایی برای مبارزه با فساد اقتصادی بوده است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به کناره‏گیری از انتخابات به نفع کاندیداهای دیگر خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای ماندن من و آقای روحانی صحبت‏هایی در حال انجام است.

عارف با بیان اینکه آقای خاتمی و هاشمی نسبت به حضور یک کاندیدا در صحنه انتخابات کشور به صورت تیمی مشورت می‏کنند، افزود: در حال حاضر نتیجه‏ای حاصل نشده و بنده تا آخر انتخابات حضور خواهم داشت.

کاندیدای اصلاح طلب یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: با حضور آقای هاشمی در صحنه انتخابات قصد ورود به انتخابت ریاست جمهوری را نداشتم.

وی با بیان اینکه بعد از احراز نشدن صلاحیت آقای هاشمی تصمیم به ادامه حضور در انتخابات گرفتم، افزود: تا آخر در صحنه هستم.

عارف در پاسخ به انتخاب استاندار بومی در استان‏ها خاطرنشان کرد: شایسته سالاری مهم‏ترین شاخصه در انتخاب استانداران خواهد بود.

معاون اول دولت اصلاحات، انتخاب استاندار بومی در شرایط مساوی را مهم عنوان کرد.

وی به‌کارگیری نیروهای کارآمد در استانداری‏ها را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: انتخاب افراد شایسته برای استانداری‏های کشور از اولویت‏ها است.

عارف به اولویت سیاست‏های خارجی خود اشاره کرد و گفت: تقویت مناسبات رابطه کشور با همسایگان و جهان اسلام از مهم‏ترین برنامه‏های سیاست خارجی من خواهد بود.

کاندیدای اصلاح طلب یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه باید روابط کشور را با دنیا گسترش داد، افزود:اکنون رابطه ما با دنیا در حالت قهر است و باید از همه ظرفیت ها برای تقویت روابط مان استفاده کنیم استفاده از همه ظرفیت‏های کشور برای توسعه روابط با کشورهای جنبش عدم تعهد در برنامه سیاست خارجی من قرار دارد.

وی تقویت دیپلماسی سیاسی کشور را مهم دانست و تأکید کرد: تقویت و توسعه دیپلماسی عمومی، علمی، فرهنگی، ورزشی و رسانه‏ای در کشور از اولیت‏ها است.

عارف به جمعیت چهار میلیون نفری ایرانیان خارج از کشور اشاره کرد و اظهار داشت: از این ظرفیت ایرانیان خارج از کشور به عنوان سفرای فرهنگی ایران بهره خواهم برد.

معاون اول دولت اصلاحات در پاسخ به دامنه تحمل و به‌کارگیری شورای منتقدان و مخالفین در دولت آینده  و اینکه آیا از فعالان ملی-مذهبی هم در این شورا استفاده خواهد کرد،خاطرنشان کرد: استفاده از شورای منتقدان در دولت آینده در راستای توسعه کشور خواهد بود.

وی افزود: برای توسعه کشور از هر منتقدی که نقد سازنده به برنامه‏های اجرایی دارد، استفاده می‏شود.

عارف با تأکید بر اینکه صدای هر مخالفی را خواهد شنید، اظهار داشت: صدای مخالفین را خواهم شنید و از نظرات منتقدین دلسوز برای توسعه کشور استفاده خواهم کرد.

کاندیدای اصلاح طلب یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری توسعه فضای سیاسی کشور را یادآور شد و گفت: از اختیارات رئیس جمهور برای توسعه فضای سیاسی کشور استفاده خواهم کرد.

وی با اشاره به تغییر نگاه امنیتی و سیاسی به نگاه فرهنگی یادآور شد: در دولت آینده نگاه‌های سیاسی کشور را به نگاه فرهنگی تغییر خواهم داد.

افزودن نظر جدید