عارف الگوی سیاست‌ورزی است

عضو مجمع روحانیون مبارز عارف را الگوی سیاست‌ورزی معرفی کرد و تاکید کرد: ما با درس گرفتن از تلخی‌های گذشته دانستیم که در تفرقه چیزی به دست نمی‌آید از این رو یکی از عوامل موثر در این پیروزی امید و حضور مردم بود.

به گزارش امید، حجت‌الاسلام مجید انصاری با حضور در همایش تقدیر از عارف و حمایت از روحانی ،ضمن تبریک میلاد فرخنده منجی بشریت حضرت صاحب الزمان (عج) اظهار داشت: جشن میلاد ایشان در سراسر کشور با جشن پیروزی خردمندی، ‌اصلاح‌طلبی، تحول‌خواهی و حضور حماسی مردم در انتخابات همراه شده است.

انصاری‌ با بیان اینکه ما مفتخریم که پیرو مکتبی هستیم که انتظار را افضل اعمال امت می‌داند، به امیدواری شیعه اشاره کرد و افزود: مکتب سرخ شیعه منتظر، امید را به آینده در دل مردم نشاند و این انتظار سازنده و عملی آگاهانه و توام با پذیرش سختی‌ها است.

عضو مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: برخلاف انتظار القایی انحرافی که انتظار را یک عمل ذهنی و بدون عمل می‌داند، انتظار یک عمل شجاعانه و ایستادن در برابر ظلم است و جامعه‌ای که این هزینه‌ها را بپردازد برای ظهور آماده می‌شود.

انصاری بر همین اساس تاکید کرد: بزرگمردان امیدوار که 50 سال زیر بار فشار سنگین نشکستند و در 8 سال گذشته از سوی رسانه‌های بداخلاق تخریب شدند خم به ابرو نیاورده و استوار کنار مردم ایستادند و از این رو توانستند در انتخابات اثر بزرگی بگذارند.

وی با بیان اینکه مردم نشان دادند می‌توانند بر هر اراده‌ای غلبه کنند، تصریح کرد: مردم با این حضور خود به کسانی که 8 سال خود را با فحش‌نامه و سرمقاله خسته کرده بودند، نشان دادند اگر این کارها موثر بود امروز باید نامی از خاتمی و هاشمی شنیده نمی‌شد. از این رو باید در آینده درس گرفته شود.

انصاری عارف را الگوی سیاست‌ورزی معرفی کرد و یادآور شد: ما با درس گرفتن از تلخی‌های گذشته دانستیم که در تفرقه چیزی به دست نمی‌آید از این رو یکی از عوامل موثر در این پیروزی امید و حضور مردم بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به نقش برخی احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب در پیروزی روحانی اشاره کرد و یادآور شد: نقش خیلی‌ها در پشت صحنه است.

وی ضمن تشکر و قدردانی از نقش تعیین کننده رهبر معظم انقلاب در خلق حماسه سیاسی اذعان داشت: ما در انتخابات اخیر گزارشی از دخالت سازمان یافته در انتخابات یازدهم نداشتیم.

انصاری به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر حق‌الناس بودن رای مردم اشاره کرد و افزود: ایشان فرمودند حتی کسانی که نظام را قبول ندارند اما به ایران علاقمند هستند، در انتخابات حضور یابند که این سخن باید به ساختار تبدیل شود و بر اساس آن قانون انتخابات از مجلس گرفته تا خبرگان و ریاست جمهوری، نظام‌مند شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید نظام و ولایت فقیه را به گونه‌ای تفسیر کرد که همه متهم به ضد ولایت فقیه شوند، گفت: کسی به دنبال سهم‌خواهی از آقای روحانی نیست اما فضای عمومی می‌خواهد به گفتمان تحول‌خواهی بر پایه عقل‌گرایی و تعامل سازنده، احترام به نخبگان، شایسته‌سالاری و گفتمان اصلاح‌طلبی پیگیری شود و این یک مطالبه جدی است.

 

افزودن نظر جدید