عارف: دولت دست بخش‌ خصوصی سینما را باز بگذارد

محمدرضا عارف تاکید کرد: در حوزه سینما، دولت باید دست بخش خصوصی را در تولید باز بگذارد و مانع‌تراشی نکند.

به گزارش امید به نقل از ایسنا،این عضو مجمع تشخصی مصلحت نظام  درباره این فیلم سینمایی گفت «استرداد» فیلم خیلی ارزشمندی بود که یکی از وقایع تاریخی را خیلی خوب به تصویر کشیده است. به خصوص به جوانان عزیزمان توصیه می‌کنم این فیلم را ببینند و در جریان تلاش‌ها و ایثارهای بعضی از فرزندان عزیز کشورمان قبل از انقلاب و در زمان طاغوت قرار بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه «استرداد» حوادث تاریخی را به‌خوبی به تصویر کشیده است، گفت: ما بعد از انقلاب صحنه‌های ایثار وشهامت‌ را به وفور دیده‌ایم اما در «استرداد» حوادث تاریخی و مشکلاتی که ما با برخی کشورها داشتیم به خوبی به تصویر کشیده شده است. این فیلم مشخص می‌کند ما باید به شعار اصلی انقلاب یعنی «استقلال» توجه کرده و فقط و فقط با توجه به منافع ملی روابط‌مان را با همه دنیا تنظیم کنیم.

عارف که در مراسم خصوصی سینما «فرهنگ» به تماشای «استرداد» نشسته بود، در پاسخ به پرسشی درباره کمک بخش دولتی به اقتصاد نحیف سینمای ایران اظهار کرد: خوشبختانه یکی از اولویت‌های دولت آقای روحانی بخش فرهنگ است. به‌نظر می‌رسد در بخش فرهنگ باید به سینما که الان با مشکلاتی جدی روبروست توجه جدی داشته باشند تا سینمای ما که می‌تواند جایگاه خوبی در منطقه داشته باشد و در رساندن پیام انقلاب و کشورمان به سایر کشورها در راستای دیپلماسی فرهنگی موفق باشد، با جدیت بیشتری کارش را دنبال کند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وظیفه دولت‌ها در حمایت از سینما عنوان کرد: به نظرم کاری که دولت باید بکند این است که دست بخش خصوصی را در تولید باز بگذارد و مانع‌تراشی نکند. دولت در عین حال نیز می‌تواند با اولویت‌هایی که دارد از فیلم‌هایی که در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های دولت هستند حمایت کند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید