مشروح سخنان عارف در مراسم گشایش دفتر نمایندگان تهران در شهرری+تصاویر

رئیس مجمع نمایندگان تهران گفت:برخی از مسؤولان با حضور در همایش ها و دیدارها تحت تأثیر جو آن نشست وعده هایی به مردم می دهند که این وعده ها باید تحقق یافته و عملی شود تا مردم نسبت به مسؤولان بدبین نشوند.وظیفه خودمان را پیگیری وعده های داده شده ار سوی مسئولین می دانیم.

به گزارش امیدنامه ،دکتر محمدرضا عارف  در مراسم افتتاح دومین دفتر مجمع نمایندگان تهران در شهرری ضمن تشکر از مشارکت مردم در انتخابات اسفند 1394، گفت: انتخابات اردیبهشت 96 دارای اهمیت زیادی است و لذا همچون گذشته شاهد حضور حماسی و پرشور مردم در این انتخابات خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مردم سرمایه های معنوی انقلاب هستند، اظهار کرد: همه مسؤولان نظام در اجرای برنامه های کشور با اتکا به مردم و حضور پررنگ و مؤثرشان در صحنه های سیاسی حساب ویژه ای باز کرده اند.

رئیس فراکسیون امید تصریح کرد: یکی از وظایف نمایندگان مجلس، وظیفه ملی آنها و مستقل از مکان فیزیکی است که برای این منظور فراکسیون امید را در مجلس تشکیل داده ایم و با انسجام خوبی مسائل کلان کشور و اولویت های مهم  پیگیری می شود.

وی مبارزه با فقر، فساد، تبعیض، بیکاری و آسیب های اجتماعی را در اولویت امور رسیدگی ذکر کرد و افزود: کمیسیون های هفت گانه فراکسیون در بخش نظارتی و قانونگذاری پیگیر مشکلات عمومی جامعه هستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه برنامه 128بندی «برجا» میثاق ما با مردم است، گفت: مسائل کلان و ملی را در فراکسیون امید و مسائل حوزه انتخابیه را در مجمع تهران بررسی و پیگیری می کنیم.

عارف وظیفه منطقه ای را دیگر وظیفه نمایندگان عنوان کرد و ادامه داد: نمایندگان در حوزه انتخابیه خود مسائل و مشکلات مردم منطقه خود را پیگیری می کنند.

وی با بیان اینکه پیگیری مطالبات مردم دو بخش است، اضافه کرد: یکی از مطالبات مشکلات فردی است و ما به عنوان نمایندگان مردم مسؤولیم به مشکلات تمام افراد، چه کسانی که به ما رأی دادند و چه کسانی که به افراد دیگری رأی دادند؛ رسیدگی کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان تهران ادامه داد: مهمترین وظیفه بحث نظارت بر اجرای قانون، اجرایی شدن تصمیمات و بررسی مشکلاتی است که در اجرای حوزه انتخابیه ایجاد می شود.

عارف با اشاره به اینکه پیگیری وعده های مسؤولان از دیگر وظایف نمایندگان است، ابراز کرد: برخی از مسؤولان با حضور در همایش ها و دیدارها تحت تأثیر جو آن نشست وعده هایی به مردم می دهند که این وعده ها باید تحقق یافته و عملی شود تا مردم نسبت به مسؤولان بدبین نشوند.وظیفه خودمان را پیگیری وعده های داده شده ار سوی مسئولین می دانیم.

وی تصریح کرد کرد: بهتر است دفتر نمایندگان با همکاری مسؤولان ذیربط، نخبگان و کارشناسان نقش اتاق فکر برای بررسی مشکلات داشته باشند که اگر این ساز و کار خوب شکل بگیرد در تصمیمات تهران و شهرستان ها تأثیر بسزایی ایجاد می کند.

عارف با بیان اینکه یکپارچگی خوبی در مجمع تهران وجود دارد، تصریح کرد: با برنامه ریزی انجام شده نمایندگان با حضور در این دفتر، از نزدیک در جریان مشکلات معیشتی، اجتماعی و فرهنگی مردم قرار گرفته و پاسخگو خواهند بود تا نیازی به مراجعه مردم به مجلس نباشد.

dsc_0131

dsc_0148

dsc_0173

افزودن نظر جدید