مطالبات منتقدان وزیر علوم در حد استیضاح‌ نیست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی معتقد است که مطالبات متقاضیان استیضاح فرجی دانا به گونه‌ای نیست که در حد استیضاح باشد.

به گزارش امید به نقل از ایسنا،حجت‌الله درویش‌پوربا بیان این‌که «براساس قانون نمایندگان حق سوال و یا استیضاح وزرا دارند» ،‌درباره پیگیری تعدادی از نمایندگان برای استیضاح فرجی دانا اظهار کرد: اما درخصوص موضوعات مطرح مربوط به استیضاح وزیر علوم ،‌ این موضوعات،‌ به گونه‌ای نیست که در حد استیضاح وزیر باشد و می‌توان با گفت‌وگو و نشست مسائل را حل کرد.

وی افزود: اگر ایراد و اشکالی هم وجود دارد باید درباره مسائل علمی و تحقیقاتی که جزو وظایف وزیر علوم و وزارت‌خانه متبوع است،‌ باشد که ما امیدواریم دغدغه‌های نمایندگان متقاضی استیضاح حل شود.

وی با اشاره به این‌که «مباحث اداری با مسایل سیاسی مخلوط شده است»، اظهار کرد: در این‌گونه موارد اختلافی هم نهادهای قانونی وجود دارند که می‌توانند حاکم شوند و یا اگر مسائلی را درخصوص انتصابات مطرح می‌کنند وزارت اطلاعات به‌عنوان نهاد قانونی وجود دارد که در این مورد نظر خود را اعلام کند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در پایان ابراز امیدواری کرد که با مذاکره و گفت‌وگو مسائل و مشکلات نمایندگان متقاضی استیضاح برطرف شود.

افزودن نظر جدید