سید علی خمینی:

مطبوعات باید آزاد باشند/ مردم برای آب و نان قیام نکردند بلکه خواهان عدالت اجتماعی و کاهش فقر هستند/اگر شعار بدهیم و عمل نکنیم خیلی خطرناک است

نوه امام خمینی (ره) آزادی بیان را از آرمان های انقلاب برشمرد و افزود: به گونه‌ای که مردم بتوانند براحتی حرف خود را به گوش مسوولان برسانند و باید مطبوعات آزاد باشند.

به گزارش امید به نقل از  ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی شامگاه پنجشنبه در اجتماع مردم خانوک از توابع شهرستان زرند افزود: مردم برای آب و نان قیام نکردند بلکه خواهان عدالت اجتماعی و کاهش فقر هستند.

وی بیان کرد: متاسفانه فقر وقتی مقابل تبعیض قرار گیرد، بیداد می کند.

وی فقرزدایی و اشتغالزایی را رمز موفقیت هر حکومتی در جهان دانست و گفت: مسوولان باید نسبت به مشکلات مردم دغدغه داشته باشند.

فرزند یادگار امام راحل گفت: مسوول یعنی نوکر و خادم مردم و پاسخگو در مقابل مردم که خود را تافته جدا بافته از مردم نداند و اگر شعار بدهیم و عمل نکنیم خیلی خطرناک است.

وی اضافه کرد: از منظر اسلامی آنچه باعث کرامت می شود این است که فرد شایستگی مسئولیت را دارد و مردم هم در انتخاب باید به شایستگی افراد توجه کنند.

حجت الاسلام خمینی گفت: از ابتدای انقلاب انتخاب اصلح مورد تاکید حضرت امام بود و باید بدانیم فردی که در نظام اسلامی مسوول است چقدر شایستگی مسوولیت را دارد.

وی با بیان خاطره ای از امام خمینی (ره) به نقل از ایشان گفت: بعضی از مسائل گفته شود ممکن است در جامعه مشکلاتی را بوجود آورد اما اگر زمانی قرار بود مردم را در جریان بگذاریم براحتی مسائل را بازگو کنیم و بگوییم که شرایط ما اینچنین بود و ما این تصمیم را گرفتیم.

نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی به مذاکرات هسته ای ایران اشاره و بیان کرد: رابطه با ظالم نباید به معنای پذیرش ظلم باشد، مذاکره و ارتباط گرفتن هیچ اشکالی ندارد و به عنوان رضایت به ظلم و استکبار نیست.

وی اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را یادآور شد و گفت: قدرتمندی درون زا و اتکا به منابع و ذخایر داخلی می تواند ایران را به خودکفایی برساند و در درون قدرتمند شود.

وی تاکید کرد: اگر توانستیم مستقل باشیم آن وقت می توانیم انقلابمان را صادر کنیم.

حجت الاسلام خمینی، آزادی بیان را از آرمان های انقلاب برشمرد و افزود: به گونه ای که مردم بتوانند براحتی حرف خود را به گوش مسوولان برسانند باید مطبوعات آزاد باشند.

افزودن نظر جدید