نشان لیاقت دولت دهم به متهم بانکی

در حالی که نام قائم مقام سابق بانک مرکزی در فهرست متهمان فساد بزرگ اقتصادی قرار دارد، دولت احمدی‌نژاد به او «نشان درجه دو لیاقت و مدیریت» اعطا کرد.

به گزارش امید به نقل از فارس، در پی افشای فساد سه هزار میلیاردی و ردپای برخی مدیران دولتی‌ در این پرونده ، نام «سیدحمید پورمحمدی گل سفیدی» قائم‌مقام وقت بانک مرکزی هم به عنوان یکی از متهمان این پرونده مطرح شد.

پورمحمدی که دانش آموخته رشته اقتصاد است، پیش از آنکه به قائم‌مقامی محمود بهمنی در دولت دهم برسد، در دوره ریاست طهماسب مظاهری بر بانک مرکزی مشاور عالی وی بود.

او در دوران وزارت صفدر حسینی، داوود دانش ‌جعفری و شمس‌الدین حسینی در وزارت اقتصاد و دارایی نیز معاون امور بانکی این وزارتخانه بود اما حاشیه‌ها از زمانی که ردای قائم‌مقامی بانک مرکزی را بر تن کرد آغاز شد.

در برخی محافل پورمحمدی به جریان انحرافی منتسب و تلاش شد وی را از کابینه احمدی‌نژاد جدا کنند؛ مخالفان و منتقدان معتقد بودند که او مهره این جریان در نهاد پولی و مالی کشور است.
آخرین روزهای ماه گذشته بود که دولت دهم در سکوت خبری تصمیم گرفت برای دلجویی از این متهم پرونده فساد بزرگ بانکی اینگونه تقدیر کند:

«هیئت وزیران در جلسه مورخ ۳۰/ ۴/ ۱۳۹۲ بنا به پیشنهاد وزرای عضو کمیسیون بررسی اعطای نشان‌های دولتی و به استناد ماده (۷) قانون تعیین حدود وظایف و اختیارات و مسئولیت‌های ریاست جمهوری - مصوب ۱۳۶۵ - تصویب کرد: نشان دولتی درجه دو خدمت به آقای محمد عباسی، درجه دو لیاقت و مدیریت به آقایان محمد جواد محمدی زاده و سید حمید پورمحمد گل سفیدی و درجه دو دانش به آقای فریدون عباسی اعطا می شود.
چند روز پیش نیز با تصویب دولت دهم غلامحسین الهام معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور نیز در ردیف گیرندگان نشان درجه دو لیاقت و مدیریت دریافت قرار گرفته بود.

بر اساس این گزارش از نشان هایی که احمدی نژاد در چهار سال آخر دولت خود اهدا کرده است ۲۰عدد به دولتی ها، ۱۴عدد به اهالی فرهنگ و هنر، ۳۲ عدد به نخبگان و افراد مختلف داخلی و خارجی وبیش از ۱۰۰ نشان نیز به خانواده‌های شهدا و ایثارگران اعطا شده است، گفتنی است اکثر نشان هایی که احمدی نژاد به دولتمردان خود اهدا کرده در سال پایانی عمر دولت داده شده است.

افزودن نظر جدید