اشرف بروجردی در گفت‌وگو با پایگاه خبری-تحیلی امید:

نگاه فراجناحی حاکمیت می‌تواند در خلق دوم خردادی دیگر موثر باشد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب می‌گوید زمانی حماسه دوم خردادی دیگر خلق می شود که شرایط برای حضور کاندیدای مد نظر اصلاح‌طلبان و اطمینان لازم از نتایج آراء فراهم باشد.

اشرف بروجردی در گفت‌وگو با پایگاه خبری-تحلیلی امید درخصوص امکان خلق حماسه دوم خرداد در مقطع فعلی اظهار داشت: متاسفانه شرایط  برابری برای حضور کاندیدای اصلاح‌طلبان وجود ندارد ولی اگر شرایط برای  این حضور افراهم شود، قطعا شاهد خلق حماسه دوم خرداد دیگری خواهیم بود.
این فعال حوزه زنان با اشاره به وظایف حاکمیت برای خلق چنین حماسه ای، یادآور شد: شورای نگهبان باید بر اساس قانون عمل کند. یعنی انتظار می رود که کاندیدا را بر اساس رجل سیاسی تعریف و بر حضور وی در انتخابات صحه بگذارد. یعنی باید نگاهی فراجناحی داشته باشد.
وی تاکید کرد: قوه مجریه که مسئولیت برگزاری انتخابات را بر عهده دارد هم باید نکات مهم از جمله رعایت برابری را در نظر داشته باشد. یعنی شرایط را به گونه‌ای برابر فراهم کند که همه دیدگاه‌ها بتوانند اظهار نظر کنند. این طور نباشد که امور را بر اساس نگاه خود پیش ببرد. پیش بردن نگاهی یک سویه حماسه مورد نظر را خلق نمی کند. بنابراین این نگاه فراجناحی مساله اساسی است که باید در نظر گرفته، تا زمینه  یکسان و مساعد فراهم شود. اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، قطعا نمی توانیم شاهد خلق حماسه بزرگ دوم خرداد دیگری باشیم.

 

افزودن نظر جدید