هم اندیشی هنرمندان در بنیاد امید ایرانیان+عکس

اولین جلسه کارگروه فرهنگ و هنر شورای زنان بنیاد امید ایرانیان در دفتر مرکزی این بنیاد با حضور اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد.

به گزارش امید،در این جلسه که چهره‌هایی همچون فرح اصولی، افسون امینی، طاهره ایبد ،فاطمه راکعی، فرشته طائرپور، هنگامه قاضیانی، مهرنوش قربانعلی، نیکی کریمی،فروغ میرتهماسب ،فریبا نباتی ،گزیلا وارگا سینایی و دکتر حمیده مروج رئیس شورای زنان بنیاد امید ایرانیان حضور داشتند،حمیدرضا عارف عضو هیات مدیره بنیاد امید ایرانیان ضمن خوشامدگویی به اهالی فرهنگ و هنر به تبیین اهداف و رویکردهای بنیاد امید ایرانیان پرداخت و گفت:یکی از اهداف مهم بنیاد امید ایرانیان  بسط و توسعه اخلاق و عقلانیت در کشور است. البته این سخن به این معنا نیست که جامعه ایران از اخلاق و عقلانیت به دور است ولی فضایی که در چند سال اخیر در کشور حاکم شده بود باعث  شد اخلاق و خردگرایی در امور بنیادی کشور کمرنگ شود.

وی  ایجاد شبکه‌ای از نخبگان اجتماعی و فرهنگی جهت پیاده شدن الگوی " حکمرانی خوب" را از دیگر اهداف بنیاد امید ایرانیان ذکر کرد و گفت:بنیاد امید ایرانیان یک کانال ارتباطی میان مسئولین و قاطبه مردم  است و در این میان هنرمندان با توجه به محبوبیت و مقبولیت‌شان در میان مردم می توانند به تسهیل شکل‌گیری این ارتباط کمک شایانی کنند.
این فعال جامعه مدنی با انتقاد از نگاه امنیتی به فعالیت سازمانهای مردم نهاد غیر دولتی، گفت: جای تاسف است که در سالهای گذشته نهادهای مدنی بواسطه نگاه امنیتی بخشی از حاکمیت در محدودیت بسر می‌بردند و فعالیت‌هایشان توسط برخی نهادها متوقف یا با مشکلاتی همراه می‌شد.انشالله در دولت جدید و بر اساس وعده های داده شده شاهد شکوفایی اینگونه سازمانها و نهادهای مدنی باشیم.
حمیدرضا عارف با تاکید بر اینکه فعالیت بنیاد امید ایرانیان بر اساس اساسنامه و مرامنامه اش فعالیت سیاسی بصورت حزبی ندارد،خاطرنشان کرد:بنیاد امید ایرانیان در تلاش است بتواند بین نهادهای مدنی همگرایی و همدلی ایجاد کند به همین منظور طی چند ماه اخیر دو نشست با حضور تشکلهای غیر دولتی به میزبانی این بنیاد برگزار شد که با استقبال قابل توجه NGOها رو به رو شد و در آینده هم اینگونه نشستها با فعالان جامعه مدنی به منظور همگرایی بیشتر بین آنها برگزار می‌شود.
در ادامه این نشست فروغ میرتهماسب رئیس کارگروه فرهنگ و هنر شورای زنان بنیاد امید ایرانیان  ضمن ارائه توضیحاتی در ارتباط با چرایی شکل گیری شورای زنان بنیاد، کارکرد این شورا را پی‌گیری مجدانه  مشکلات حقوقی، اجتماعی و فرهنگی حوزه زنان عنوان کرد.
همچنین اهالی فرهنگ و هنر در این جلسه به فراخور فعالیت‌شان مطالبی در خصوص مشکلات حوزه زنان در عرصه هنر و ورزش، انتقاد از حاکمیت نگاه سلیقه‌ای به زنان، لزوم تهیه خوراک فکری متناسب با تاریخ و فرهنگ ایران،ضرورت فرهنگ سازی برای جلوگیری از گسترش تبعیض علیه زنان،ارتباط  مستمر هنرمندان با لایه‌های مختلف اجتماع،نقش  نهادهای غیردولتی در تدوین استراتژی مشخص در حیطه هنر،انتقاد از برنامه‌های کلیشه‌ای صدا و سیما که منجر به روی آوردن خانواده‌های ایرانی به  برنامه غیر فرهنگی ماهواره‌های فارسی زبان شده است، مطرح کردند.

 

 


 

افزودن نظر جدید