واکنش‌ها به اعتراف ارتش رژیم اسرائیل به قتل شیرین ابوعاقله

اعضای خانواده شیرین ابوعاقله، خبرنگار شهید فلسطینی، وزارت خارجه فلسطین و جنبش حماس به گزارش رژیم صهیونیستی درخصوص قتل ابوعاقله واکنش نشان دادند.

به گزارش امیدنامه به نقل از  ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پس از انتشار بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی در خصوص "دشواری شناسایی" عامل قتل شیرین ابوعاقله، اعضای خانواده این خبرنگار فلسطینی، اسرائیل را به تلاش برای کتمان حقیقت و فرار از مسئولیت قتل شیرین ابوعاقله متهم کردند.

اعضای خانواده شیرین ابوعاقله تاکید کردند که به درخواست خود از دولت آمریکا جهت پایبند بودن به تعهداتش در قبال یکی از شهروندانش و بازخواست عامل این قتل و  همچنین درخواست از اعضای کنگره و جامعه مدنی برای تحت فشار قرار دادن جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای انجام تحقیقات فراگیر ادامه خواهند داد.

از سوی دیگر، وزارت خارجه فلسطین نیز اعلام کرد، بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی در خصوص قتل شیرین ابوعاقله، تلاش جدیدی برای فرار از مسئولیت قتل وی است و مبتنی بر تحقیقات قانونی جدی نیست.

در همین رابطه، احمد الدیک، مشاور سیاسی وزیر خارجه فلسطین خاطرنشان کرد، بیانیه ارتش اسرائیل در خصوص اعدام شیرین ابوعاقله، چیز جدیدی ندارد و به مثابه یک بیانیه سیاسی است که مبتنی بر تحقیقات قانونی جدی نیست.

از سوی دیگر، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای به گزارش ارتش رژیم صهیونیستی درباره ترور شیرین ابوعاقله واکنش نشان داد.

حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس خاطرنشان کرد، تحقیقات ارتش رژیم صهیونیستی تلاشی جدید برای فرار از پذیرش مسئولیت کامل جنایت این ترور است که تمامی شواهد و مدارک، انجام آن توسط این رژیم را ثابت می‌کند.

سخنگوی جنبش حماس همچنین تاکید کرد، ترور شیرین ابوعاقله توسط ارتش رژیم صهیونیستی جنایتی تمام عیار است و باید اشغالگران مورد بازخواست قرار بگیرند و نباید اجازه داد که از مجازات فرار کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه برای نخستین بار اذعان کرد پس از "تحقیقات عمیق و گسترده" به این نتیجه رسیده است که شیرین ابو عاقله "ممکن است به طور اشتباهی" به ضرب گلوله نظامیان این رژیم به قتل رسیده باشد.

رژیم صهیونیستی قبلاً ادعا می‌کرد که ابو عاقله در جریان درگیری‌های اردوگاه جنین به ضرب گلوله مبارزان مقاومت فلسطین کشته شده است و اکنون این ادعا را مطرح کرده که او به شیوه‌ای غیرعمد و به طور اشتباهی هدف گلوله قرار گرفته و به شهادت رسیده است.

این در حالی است که نتایج تحقیقات مختلفی که انجام شده، به طور مستند ثابت می‌کند که ابو عاقله مستقیما به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی و در مکانی به شهادت رسیده که اصلا درگیری مسلحانه با مبارزان مقاومت در آنجا به وقوع نپیوسته بود و تیراندازی صهیونیست‌ها در حالی صورت گرفته که آن‌ها می‌دانستند در آن مکان تنها خبرنگاران حضور دارند.

شیرین ابو عاقله ۱۱ مه در جریان حمله ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین در کرانه باختری کشته شد. فلسطین اواخر مه اعلام کرد که بر اساس تحقیقات صورت گرفته ابو عاقله توسط یک نظامی اسرائیلی به صورت عمدی کشته شده است.

 

 

افزودن نظر جدید