وحدتی از جنس روزهای نخست انقلاب‌

وحدتی که ما ایرانی‏‌ها از صبح جمعه و با خبر به شهادت رسیدن سردار سلیمانی دیده‌ایم و دیروز نیز به اوج خود رسیده بود، وحدتی از جنس همان روزهای نخست پیروزی انقلاب است. روزهایی که زن و مرد و پیر و جوان از هر گروه و با هر طرز فکر و اعتقادی دست به دست هم داده بودند، تا این انقلاب پا بر جا بماند.

به گزارش امیدنامه، اکبر ترکان، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه، در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت: «تهران دیروز مملو از جمعیتی بود که برای تشییع پیکر سردار شهید به خیابان‏‌ها آمده بودند. آن چه ما از این جمعیت کم‌نظیر نه‌فقط در تهران که در سایر شهرهای ایران که یا میزبان این شهدای والامقام بودند یا برای گرامیداشت خون آنان دستجات عزاداری را به‌ پا کردند، دیدیم نشان از یک ویژگی مهم در سردار سلیمانی است.

شهید سپهبد قاسم سلیمانی، یک شخصیت فراجناحی و متعلق به همه مردم ایران بود. عدم حضور او در دسته‎بندی‎های سیاسی از او شخصیتی ساخته بود که جماعتی با شنیدن خبر شهادتش عزادار شده و برای ادای دین به او، خود را به صف استقبال‌کنندگان رساندند. مردم ایران طی چند روز گذشته و تهرانی‎ها دیروز، قدردانی خود را از سردار شهید به‌ جای آوردند. سردار سلیمانی به همه ابعاد این جامعه مثبت می‎نگریست. در برخی از سخنرانی‎هایی که از او منتشر شده، محال است مخاطبش بخش خاصی از مردم جامعه باشند. او در اظهار نظرات خود همه جامعه را در نظر داشت، به همه احترام می‎گذاشت و هیچگاه قائل به تقسیم‎بندی مردم نبود. این میزان از احترام سردار سلیمانی به کل جامعه، چهره‏ای محبوب از او ساخته بود؛ چهره‎ای که نه‌تنها در زمان حیات که پس از شهادت نیز همچنان ویژگی اصلی خود را حفظ کرده است.

با شهادت سردار سلیمانی حالا می‎بینیم که خون او هم وحدت‎بخش جامعه شده است. قشرهای مختلف مردم، حتی آنها که به عملکرد این نظام منتقدند، حضوری وحدت‌بخش را به ثبت رساندند؛ وحدتی که ما ایرانی‏‌ها از صبح جمعه و با خبر به شهادت رسیدن سردار سلیمانی دیده‌ایم و دیروز نیز به اوج خود رسیده بود، وحدتی از جنس همان روزهای نخست پیروزی انقلاب است. روزهایی که زن و مرد و پیر و جوان از هر گروه و با هر طرز فکر و اعتقادی دست به دست هم داده بودند، تا این انقلاب پا بر جا بماند. این حضور، شایسته سردار شهید ما بود. باشد وحدتی که با خون شهید سلیمانی و سایر همرزمان او ایجاد شد، تداوم پیدا کند.‌»

افزودن نظر جدید