پیام 24 خرداد کجا و منِ خراب کجا/ طنز

احسان ابراهيمي در قانون نوشت:

 18 اردیبهشت 94
ساعت 10:32 صبح

صبح که داشتم می‌آمدم سر کار، دیدم فضای شهر کاملا امنیتی است. خیلی متعجب شدم. بالاخره برای ایجاد چنین فضایی لااقل یک تلفن باید به من می‌زدند. هر چه فکر کردم و برگ تاریخ را جست و جو کردم نفهمیدم امروز چه خبر است. وزیر کشور را صدا زدم دفتر. پرسیدم: «آقای رحمانی فضلی این چه وضعیه؟» گفت: «آقا من عذرخواهی می‌کنم. باز کی چی کار کرده؟ هر کی هر جا هر کاری کرده من به جای اون عذرخواهی می‌کنم. فقط تو رو خدا، تو رو جون کابینه، من رو عزل نکنید. تازه تازه دارم جام رو روی صندلی‌های اتاق جلسات ساختمون شما پیدا می‌کنم. هرچقدر لازم باشه تکذیب و عذرخواهی می‌کنم.» گفتم: «بابا جان چرا شلوغش می‌کنی؟! یه سوال ساده دارم. این جو امنیتی توی شهر برای چیه.» گفت: «امنیتی؟! امنیتی؟ والا به فضلی اگه خبر داشته باشم. اصلا روحم خبردار نشده. هیچکس هم تا حالا چیزی به من نگفته.» گفتم: «مگه می‌شه یک نفر وزیر کشور باشه، اون وقت از اوضاع شهر خودش با خبر نباشه؟» بغض کرد و سرش را پایین انداخت. گفتم: «نمی‌خوای چیزی بگی؟» گفت: «چی دارم بگم جز عذرخواهی به پیشگاه شما؟ من از طرف رسانه‌ها و فضای امنیتی موجود از شما عذر می‌خوام. لازمه برم مجلس از اونها هم عذر بخوام.» دیدم از مصاحبت با او آبی گرم نمی‌شود. او را فرستادم رفت. همین طور از آقای شمخانی و دیگران پرس و جو کردم و آخر سر رسیدم به علی جنتی! به او زنگ زدم و گفتم: «علی آقا شما پاسدار فرهنگی! از شما بعیده ایجاد این جو امنیتی.» گفت: «اتفاقا به خاطر پاسداری از فرهنگ این کار رو کردم. استراحت مطلق و قصه‌ها و نهنگ عنبر و اینها با هم اکران شدن، می‌ترسم دلسوزان و دل‌نگرانان طاقت نیارن حمله کنن به سینماها. گفتم دیگه تا اونجا که می‌تونیم نیروها رو در حال آماده باش نگه داریم.»
 ساعت 14:25  بعدازظهر
شنیدم بعد از انتخابات اخیر انگلستان، عده‌ای از مردم این کشور به صفحه جی.کی.رولینگ حمله کرده‌اند و به او لقب خائن داده‌اند. راستش را بخواهید،  بعد از دو سال پیام 24 خرداد نه تنها به خارج از مرزها صادر نشده، بلکه حتی در داخل هم خیلی‌ها هنوز آن را نشنیده‌اند؛ ولی پیام حمله‌کنندگان سایبری را شنیده‌اند و با الگوبرداری از آن دارند اقدامات ثمربخش انجام می‌دهند. البته به خانم رولینگ کلا گفته‌اند خائن. لذا مشخص است که پیام جوانان سایبری ما به طور کامل به آنها نرسیده و فقط فهمیده‌اند باید حمله کنند. تاکتیک و الفاظ مورد نیاز برای حمله را کسی به آنها آموزش نداده است که همین موجب عدم موفقیت آنان در به سرانجام رساندن خواسته‌هایشان شده است.
آخر سر هم من ماندم و چهارتا نیرویی که خودشان هم هنوز پیام 24 خرداد را بلد نیستند. بعد می‌گویند چرا حسودی می‌کنی. شاعر می‌گوید پیام 24 خرداد کجا و منِ خراب کجا/ ببین تفاوت ره از کجاست تا به کجا.
 وقایع‌نگار 18 اردیبهشت 94:
1. پس از قصه‌ها و استراحت مطلق، نهنگ عنبر نیز اکران خواهد شد.
2. انگلیسی‌ها بعد از انتخابات اخیر این کشور به صفحه توییتر جی.کی.رولینگ (خالق هری پاتر) حمله کرده‌اند و به او لقب «خائن» داده‌اند. ‌

 

افزودن نظر جدید