پیشرفت مذاکرات با عربستان در مورد حج

خبرنگار «انتخاب» به نقل از منابع مطلع، از «پیشرفت مذاکرات با عربستان در مورد حج» و تلاش اين كشور براي تسريع حضور ايرانيان در اين سفر معنوي، خبر داده اند.

به گزارش امیدنامه،  انتخاب به نقل از منابع مطلع، از «پیشرفت مذاکرات با عربستان در مورد حج» و تلاش اين كشور براي تسريع حضور ايرانيان در اين سفر معنوي، خبر داده اند.

 در آخرین سفر هیات اعزامی سازمان حج به ریاست سرپرست این سازمان، سه دور مذاکره مستقیم با محمد صالح بن طاهر بنتن، وزیر حج و عمره عربستان صورت پذیرفته است.

در این مذاکرات که با استقبال کم سابقه وزیر حج عربستان همراه بوده، ایران شروط مختلفی را برای برقراری مجدد حج اعلام کرده است.

از جمله ی این شروط، برخورد با خاطیان ماجرای جنجالی فرودگاه عربستان بوده است که وزیر حج عربستان ادعا كرده است: «شخص امیر، نظرش اعدام بوده است، اما به دلیل اینکه هیچ عملی انجام نشده بود و تنها لفظاً تهدید به این عمل صورت گرفته بود، افراد خاطی به تحمل 4 سال زندان و 1000 ضربه شلاق محکوم شدند»

براساس اظهارات این منبع مطلع، وزیر حج عربستان تقریبا تمامی شروط ایران را پذیرفته و حتی عبارت «تکریم زائران ایرانی» را اضافه کرده و تاکید کرده که «اصرار داریم حج امسال با حضور ایرانیان برگزار شود»

افزودن نظر جدید