پیشنهاد رییس‌جمهور برای استفاده از ظرفیت قانونی رفراندوم

رئیس‌جمهور گفت: در کشور ما سال‌ها و دهه‌ها است که اقتصاد به سیاست یارانه می‌دهد. یعنی اقتصاد ما هم به سیاست خارجی و هم به سیاست داخلی یارانه می‌دهد و خوب است که یک بار هم شده برعکس عمل کنیم و از سیاست داخلی و خارجی به اقتصاد یارانه بدهیم تا ببینیم زندگی و معیشت مردم و اشتغال جوانان چه خواهد شد.

به گزارش  امید به نقل از ایسنا،حجت الاسلام حسن روحانی در اولین کنفرانس اقتصاد ایران، اظهار کرد: خوب است بعد از 36 سال یک بار هم که شده این اصل قانون اساسی را اجرا کنیم و برای مسائل مهم اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به جای آنکه قانونی در مجلس تصویب شود، ماده قانونی یا برنامه را مستقیم به آرای مردم و همه‌پرسی بگذاریم.

رئیس جمهور با تأکید بر این‌که باید مدتی بیشتر به اقتصاد توجه کنیم، خاطرنشان کرد: کشور ما بیشتر سیاسی است تا اقتصادی محض. یعنی اقتصاد ما یا با سیاست داخلی و یا با سیاست خارجی تلفیق می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به این‌که گفته می‌شود باید از همه مالیات بگیریم و این کار درستی است، افزود: نمی‌شود یک نهاد کار اقتصادی بکند و مالیات ندهد اما تا می‌گوییم فلان نهاد باید مالیات بدهد بساطی درست می‌شود. اما این دولت در هر موضوعی که بداند مصالح مردم است بدون واهمه از هیچ کس و هیچ نهادی موضوع را به مردم خواهد گفت و لایحه لازم را به مجلس تقدیم خواهد کرد.

روحانی گفت: برخی امور، سیاست داخلی‌اش خیلی خیلی قوی است. بیش از آنچه که فکر می‌کنید. در حالی که اقتصاد در کشور با انحصار پیشرفت نمی‌کند و اگر موضوعی منحصر در دست گروه خاصی باشد فساد ایجاد می‌شود حتی اگر سلمان و ابوذر باشد.

دیدگاه‌ها

جناب اقای روحانی اگر در اجرای اهداف سیاسی واقتصادی وفرهنگی عقل کل جامعه ویا به عبارتی نظر کل جامعه پرسیده شود ومورد قضاوت قرا ر گیرد باوربفرمائید نتایج بس میمون ومبارکی حاصل میشود جناب اقای روحانی این کشور ومملکت تا ابد نمیتواند هر ماه 3700 میلیارد تومان به حساب غنی وفقیر ویا صعیف وقوی واریز کند شما حسابش را بکنید وقتی با 200 الی 300میلیارد میشود کارخانه ای در حد کارخانه تولید ورق خودروی استان........ احداث کرد ومستقیم وغیر مستقیم حدود 10000 نفر اشتغال ایجاد کردانوقت با این 3700 میلیارد تومان شما حسابش کنید چقدر کارخانه های متوقف شده را میتوان به چرخه تولید برگرداند ویا کارخانه های جدید احداث کرد جناب اقای روحانی خواهشمند است ضمن بررسی محاسن ومعایب واریزی هر ماه یارانه ها بطور جامع وکامل برای ملت شریف ایران در نهایت انرا به همه پرسی بگذارید ودولت را از این عیال باری 80 میلیونی پرهزینه و وحشتناک نجات دهید بگذارید فکرها برای سازندگی وطراحی وساخت وساز وبرنامه ریزی ازاد باشد تا دغدغه واریزی ماهیانه یارانه ها

یاد فرجام قلعه ی حیوانات جورج اورول می افتم.

افزودن نظر جدید