تصمیم تاریخی عارف نقشی تعییین کننده در پیروزی روحانی داشت

رئیس ستاد انتخاباتی عارف با اظهار اینکه تصمیم بسیار تاریخی عارف باعث پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری شد، گفت: آقای عارف واقعا یک تصمیم بسیار تاریخی و تعیین کننده گرفتند و به نظر من جشن امروز و دیگر جشن‌هایی که به همین مناسبت برگزار شد را باید مرهون تصمیم تاریخی عارف بدانیم.

به گزارش امید به نقل از فارس، جعفر توفیقی ر همایش تقدیر از عارف و حمایت روحانی"که در محل هتل اسپیناس تهران برگزار شد، به حضور حماسی ملت ایران در انتخابات 92 اشاره کرد و اظهار داشت این پیروزی را به سهم خود به مردم خوبمان و حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور منتخب تبریک عرض می‌کنم.

وی به انصراف محمدرضا عارف از رقابت‌های ریاست جمهوری اشاره و تصریح کرد: آقای عارف واقعا یک تصمیم بسیار تاریخی و تعیین کننده گرفتند و به نظر من جشن امروز و دیگر جشن‌هایی که به همین مناسبت برگزار شد را باید مرهون تصمیم تاریخی عارف بدانیم.

توفیقی ادامه داد: آقای عارف برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری با بنده و بسیاری از مشاوران خود مشورت می‌کردند و همه ما یعنی اکثر قریب به اتفاق منتظر بودیم که آقای عارف نباید در این انتخابات حضور یابد اما به جای اینکه ما ایشان را متقاعد به عدم حضور کنیم، آقای عارف ما را متقاعد به ضرورت حضور  و مشارکت در انتخابات می‌کرد و همواره می‌گفتند که این آخرین فرصت برای حضور در عرصه سیاسی برای اصلاح طلبان است به حول قوه اللهی فضا را شکستند و وارد عرصه انتخابات شدند.

وی در ادامه سخنان خود به مناظره‌های تلویزیونی و برنامه‌های انتخاباتی محمدرضا عارف اشاره کرد و اظهار داشت: آقای عارف همواره از مطالبات مردم و اصلاح طلبان سخن می‌گفتند و بسیاری از کسانی که اعتقاد به حضور در انتخابات را نداشتند علاقمند به مشارکت کردند.

رئیس ستاد انتخاباتی عارف ادامه داد: آقای عارف همواره تاکید می‌کردند که به هر اجماعی با محوریت آقای خاتمی تمکین می‌کنند که این اوج اخلاق سیاسی بود و ما امیدواریم امروز جناب آقای روحانی و همکارانی که برای خود انتخاب می‌کند، بتوانند مشکلات کشور را حل و ساماندهی کنند.

توفیقی در ادامه سخنان خود به اظهارات محمدرضا نعمت‌زاده در همین مراسم که گفت «ما به آقای توفیقی برای هماهنگی ستادهایمان تماس گرفتیم ولی ایشان گفتند که ما ستادهایمان را تعطیل کردیم» اشاره و تصریح کرد: ما طبق قانون موظف بودیم بعد از انصراف آقای عارف تعطیلی ستادهایمان را اعلام کنیم بنابراین اعضای ستاد ما همکاری خود را با ستاد آقای روحانی ادامه دادند اما در قالب فرد نه در قالب ستاد.

وی اضافه کرد: ما به همه اعضای ستادمان گفتیم که به ستاد حجت الاسلام روحانی بپیوندند و امروز نیز خدا را شاکریم که با تدبیر و درایت ستادها شاهد این پیروزی هستیم.

افزودن نظر جدید