انتقاد مجمع روحانیون مبارز از توهین‌ها به هاشمی و خاتمی

مجمع روحانیون مبارز از تشکلهای روحانی اصلاح طلب نسبت به توهین‌های اخیر به هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی واکنش نشان داد.

به گزارش امید به نقل از روابط عمومی مجمع روحانیون مبارز،جلسه شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی در تاریخ 15/2/1392 تشکیل گردید وضمن بررسی و تحلیل مسائل سیاسی داخلی و بین المللی از اختلافات مذهبی و راه اندازی جنگهای فرقه ایی در منطقه وجهان اسلام که همه روزه تعدادی از مسلمانان بیگناه اعم از شیعه و سنی را به کام مرگ میکشاند ابراز نگرانی شدید شد، مجمع بر این نکته تاکید دارد که در پشت این جنایات و برادر کشی دستهای پلید دشمنان اسلام و مسلمانان وعزت کشورهای اسلامی وجود دارد.افراط گری و تعصبات جاهلانه به نقطه ایی رسیده است که حتی مقدسات اسلامی و شخصیتهای بزرگ مورد احترام همه مسلمانان مورد هتک قرار میگیرد آنگونه که نسبت به مرقد پاک صحابی بزرگ حجربن عدی در سوریه اتفاق افتاد، آنان در صددند تا با اینگونه اقدامات نادرست احساسات میلیونها مسلمان را برانگیخته و آتش کین توزی و برادر کشی را شعله ورتر سازند.

مجمع ضمن محکوم کردن این جنایت و جسارت بزرگ از کلیه مسلمانان به خصوص علماء و دانشمندان درد آشنای همه فرق اسلامی میخواهد که ضمن محکوم کردن این عمل جنایتکارانه از اقدامات تفرقه انگیزافراطیون جلوگیری و در جهت اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی تلاش کنند.

همچنین در این جلسه از اینکه در آستانه انتخابات که کشورو جامعه نیازمند آرامش و نشاط سیاسی است موج جدیدی از تخریب، اهانت و هتاکی علیه چهره های برجسته انقلاب و یاران دیرین حضرت امام خمینی(ره) از جمله آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجت الاسلام والمسلمین خاتمی شروع شده است ابراز تاسف گردید. تاسف مضاعف از آن جهت است که این اقدامات ناصحیح از سوی برخی روزنامه ها و رسانه هایی که از بیت المال اداره میشوند و یا از ناحیه کسانی که وظیفه قانونی و شرعی آنان حراست از حقوق اساسی مردم و حفظ آرامش وامنیت جامعه است صورت میگیرد.

مجمع روحانیون مبارز این نوع اقدامات غیر اخلاقی و غیر انسانی را بر خلاف منافع ملی و مواضع اعلام شده از سوی رهبری دانسته، انتظار دارد مسئولان امر به وظیفه خود در جلوگیری از این گونه اقدامات خلاف قانون و خلاف مصلحت عمومی عمل کنند.

افزودن نظر جدید