پزشکیان در گفت‌وگو با امید تاکید کرد:

اصلاح‌طلبان حق دارند همایش برگزار کنند/مخالفین مطهری ضعف در منطق و مبانی اعتقادی دارند

یک نماینده مجلس معتقد است که برگزاری همایش در چارچوب قانون، حق همه گروه‌ها و جریانات سیاسی است و کسی نمی‌تواند جریانات سیاسی را از برگزاری همایش منع کند. ضمن اینکه تنها توقعی که از حاکمیت، در مقابل برگزاری این همایش‌ها وجود دارد، برخورد یکسان و اجرای عدالت در صدور مجوز برای برگزاری همایش اصلاح طلبان مثل اصولگرایان است.

مسعود پزشکیان در گفت‌و‌گو با امید، در خصوص وظیفه مسئولان در برابر جریانات سیاسی مختلف سیاسی، اظهار کرد: حداقل کاری که دولت در مواجه با برگزاری همایش‌ها انجام می‌دهد، صدور مجوز است. با توجه به اینکه هفته گذشته پنجمین همایش اصولگرایان برگزار شد، صدور مجوز برای برگزاری همایش اصلاح طلبان هم یک حق مسلم است.

وی با بیان اینکه اگر قرار باشد وزارت کشور به یک جریان فکری و سیاسی اجازه برگزاری همایش بدهد و برای طیف دیگر سیاسی این حق را قائل نشود، به دور از انصاف و قانون است.
پزشکیان افزود: نمی‌شود که به یک گروه اجازه حرف زدن داده شود و این حق را از گروه دیگر گرفت. در این صورت به مشکلات داخلی کشور دامن می‌زنیم و اصلاحی در سیستم اتفاق نمی‌افتد.
وی در خصوص وظایفی که حاکمیت در برابر اجرای یک همایش سیاسی از سوی یک جریان سیاسی بر عهده دارد، افزود: دراین باره از حاکمیت توقع خاصی نداریم، جز اینکه با صدور مجوز و فراهم کردن بستر مناسب، زمینه را مهیا کند تا گروه‌های سیاسی بتوانند در چارچوب قانون کارشان را انجام دهند.
عضو کابینه دولت اصلاحات در پاسخ به این سوال که این نگرانی وجود دارد که برخی تندرو‌ها مثل افراطیون مجلس که در مقابل نطق علی مطهری مقاومت نشان دادند، مانع از برگزاری همایش قانونی اصلاح طلبان شوند، گفت: آن‌ها چنین حقی ندارند. حتی این آقایان هم بدانند که رفتارشان در مقابل نطق مطهری، به ضرر خود آنهاست. کافی است این افراد یک کار تحقیقاتی از این عملشان در جامعه انجام دهند و ببیند که این کار به نفعشان تمام شده است یا به ضررشان.
این نماینده مجلس تصریح کرد: حتی اگر رفتار آن‌ها حق باشد، به نظر من این عملکردشان به ضرر آن‌ها تمام شده است. البته من هنوز در حق بودنشان شک دارم. در هر حال اینگونه نیست که همهٔ حق یکطرف، و طرف دیگر یکسره باطل باشد. اگر هم همهٔ حق با این افراد باشد، این رفتار نتیجهٔ عکس خواهد داد.
عضو کمیسیون بهداشت تاکید کرد که، اگر این افراد عالمانه و مدبرانه رفتار کنند، رفتار بهتری را برای مجادله با طرف مقابل می‌یابند. اگر این رفتار‌ها درست بود، طرف مقابل قدرت پیدا نمی‌کرد. وقتی فردی منطق قوی‌ای داشته باشد دیگر دلیلی برای دعوا و فحش و چنین کارهایی وجود ندارد. این رفتار‌ها نشان می‌دهد که این افراد ضعف در منطق و مبانی اعتقادی خود دارند.

افزودن نظر جدید