گزارش تحلیلی- آماری از وضعیت کنونی گرایش سیاسی مدیران استان اصفهان در دولت تدبیر و امید:

نهمین سالگرد حضور مدیران دولت احمدی‌نژاد در استان اصفهان

استان اصفهان پس از انتخابات ریاست جمهوری اخیر شرایط پیچیده ای را تجربه می کند. از یک سو، انتصابات غیرمنتظره‌ای که توسط رسول زرگرپور استاندار اصفهان در حوزه مدیریت های ستادی استانداری و فرمانداری ها صورت گرفته و از سوی دیگر ابقای اکثریت قریب به اتفاق مدیران کل و ارشد استان و عدم تلاش برای تغییر و تحول جدی سبب شده تا فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این استان کلیدی کشور کماکان با سیاست ها و رفتارهای مدیران دولت گذشته مواجه باشند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی امید،درحالیکه رفته رفته به نخستین سالگرد پیروزی حسن روحانی به عنوان رییس جمهور دولت تدبیر و امید نزدیک می شویم، تثبیت مدیران دولت پیشین نگرانی های عمده ای را در بخش های مختلفی از فعالان و صاحب نظران استان ایجاد کرده است.

همراهان احمدی نژاد کماکان دست بالا را دارند
   به گفته یکی از فعالان سیاسی استان که خواست نامش فاش نشود "در ماه های پس از پیروزی تمام انتظارات تحولگرایان استان تغییر مدیرانی بود که در هشت سال دولت گذشته نقش ممتازی در بحران های کشور داشتند و این تنها احمدی نژاد نبود که با اشتباهات فاحش کشور را از مسیر برنامه های توسعه دور ساخت".
دولت در حوزه جوانان، تشکلهای غیردولتی و فرهنگ برنامه ندارد
   این فعال سیاسی معتقدست "دولت با نگه داشتن مدیران قبلی و انتصاب مدیران اصولگرا و کسانی که توان و اعتقادی به تحول و حرکت در مسیر برنامه های دولت تدبیر و امید را ندارند عملا با مشکلات فراوانی روبرو خواهد شد". وی افزود: در حوزه هایی چون جوانان، تشکل های غیردولتی، احزاب و به ویژه برنامه های فرهنگی و اجتماعی استان در بر همان پاشنه سابق می چرخد و تمام تیم فرهنگی و اجتماعی استان را مدیران دولت احمدی نژاد تشکیل می دهند".
استاندار مجری تصمیم های محافل خاص
   اغلب فعالان سیاسی و خصوصا تحولخواهان معتقدند که شخص استاندار بیش از حد نظرات برخی محافل خاص را در تصمیماتش دخیل می‌کند و عملا بیش از آنکه دولت را نمایندگی کند، دیدگاه آنان را نمایندگی می‌کند.
استاندار پیام ملت در 24خرداد را متوجه نشده است
   بر پایه اتفاقهای ماه های اخیر، اکثر مدیران تحولگرای پیشنهادی از سوی وزارتخانه ها در روزهای پایانی و در مرحله صدور احکام نهایی با نیروهای اصولگرا و یا مدیران دولت احمدی نژاد جایگزین می شوند. کارشناسان مسائل سیاسی استان ضعف استاندار و عدم اعتقاد وی به تغییراتی که با پیام رای ملت در 24 خرداد همسو باشد را عامل این وضعیت می دانند.
گزارش تحلیلی _آماری از وضعیت گرایش سیاسی مدیران ارشد استان اصفهان
  بر مبنای گزارش پیش رو، ترکیب دیدگاه های سیاسی مدیران ارشد استان ارزیابی شده و همچون نقشه راهی افق آینده را به خوبی نشان خواهد داد.
بر اساس نتایج این گزارش و بر مبنای 83 پست مدیریت ارشد استان - که شرح آن در جدول انتهای گزارش است - 69درصد مدیران موجود از مجموعه گرایش های اصولگرا (راست سنتی، جبهه پایداری، راست متمایل به احمدی نژاد و راست افراطی)، 22درصد از مدیران مستقل و 9درصد مدیران اصلاح طلب ارزیابی شدند که آمار تفکیکی این گرایش ها در نمودار زیر مشخص شده است.

نمودار شماره 1-  گرایش سیاسی مدیران ارشد استان اصفهان در دولت تدبیر و امید
(تا بیستم اردیبهشت 93)

 

بر اساس این گزارش، از مجموعه 83 پست بررسی شده در 63درصد موارد مدیران کل دولت قبل ابقاء شده و کماکان مشغول کار هستند و در 37درصد پست ها انتصاب صورت گرفته است.
گفتنی است، از مجموع 52 مدیر ابقاء شده، گرایش سیاسی 94درصد آنها انواع گرایش های اصولگرا و 6درصد آنها مستقل می باشد (قابل توجه اینکه هیچ مدیر اصلاح طلبی در دولت قبل در اصفهان مشغول فعلیت نبود). نمودار زیر وضعیت دقیق این ادعا را ثابت می کند.

نمودار شماره 2- گرایش سیاسی مدیران باقیمانده و ابقاء شده دولت احمدی نژاد در استان اصفهان در دولت تدبیر و امید

 

همچنین، از مجموع 31 مدیر انتصاب شده در دولت تدبیر و امید در استان اصفهان، گرایش سیاسی 54درصد آنها مستقل، 22درصد آنها انواع گرایش های اصولگرا و 24درصد مابقی اصلاح طلب می باشند. نمودار زیر وضعیت گرایش ها را نشان می دهند.
نمودار شماره 3- گرایش سیاسی مدیران منصوب شده در دولت تدبیر و امید در استان اصفهان

 

 

دیدگاه‌ها

کاشان نیز هیچکدام از مدیران ارشدش تغییر نکرده وعملا 100 درصد در اختیار دولت خائن قبلی است .اصلا مردم کاشان هنوز احساس میکنند که احمدی نژ اد ریس جمهور است ترا خدا فکری کنید.!!!!!!

در شهرستان اردستان هم هیچ یک از مدیران شهرستان اردستان از فرماندار گرفته تا معاونان و بخشداران و تمامی مسولان منتصب دوره احمدی نژاد که از هر طریقی در این 8سال به ویژه 4 سال دوم ریاست جمهوری در تریبون های دولتی بر ضد اصلاحات و اعتدالگرایان جار زدند و حامیان این جریانات را به هر عنوان از مناسب دولتی به زیر آوردند ،هنوز هم بر صندلی خود تکیه زده اند و هیچکدام هنوز کوچکترین تغییر سازمانی نیز در پستشان ایجاد نشده است

در استان قزوین که وضعیت مشابه دارد و فقط دو مدیر ارشد استان تغییر کرده و مابقی مدیران قبلی ابقا شدند دولت روحانی باید فکری بکند

سلام نمی دونم چرا دولت برای اصفهان فکری نمی کنه!؟ به نظرم اصفهان یک استاندار مقتدر و با تجربه می خواد تا زمام امور را به خوبی دست بگیره...من هم به نوبه ی خودم حرف شنوی استاندار از محافل خاص را تایید می کنم...اگر دسترسی دارین پیام ما را به آقای روحانی برسونید

با سلام این که چیزی نیست جاهای مهمتر مثل وزارت اقتصاد و معاونت نظارت و برنامه ریزی راهبردی علاوه بر مدیران حتی معاونان هم از دولت قبل باقی ماندند تا حدی که خرانه دار کشور و رییس سازمان مالیاتی کشور منصوب آقای احمدی نژاد بوده و هنوز در سمت خود باقی هستند.

در اردبيل وضع ما بد تر از اصفهان است . از اينكه به روحاني راي دادم پشيمانم. كاش به جليلي راي مي داديم كه وضعيت هم اين طور مي شد!!!!!!

افزودن نظر جدید