آخرین پرواز سر طلایی+تصاویر

آرتین غضنفری -دوشنبه پنجم بهمن ماه ورزشگاه شهید شیرودی (امجدیه) فرزند خلف خود را برای آخرین بار پذیرایی کرد . این ورزشگاه پیر و قدیمی شهر تهران در حالی میزبان سرطلایی فوتبال ایران بود که اینبار همایون خان نه با پای خود که بر دوش هم تیمی های قدیمی و بازیکنان جدید پرسپولیس و استقلال و هواداران بیشمارش پای به چمن امجدیه گذاشت . ورزشگاه امجدیه که روزی شاهد گلهای بیشمار همایون بهزادی بالاخص گل او به تیم رژیم اشغالگر قدس و محمل شادی و نشاط ملت ایران بود امروز غرق در خاطره و اندوه و دلتنگی قهرمان دورانش را بدرقه کرد . در این مراسم که با حضور گسترده طرفداران و علاقمندان همایون بهزادی برگزار شد ، ستاره های سابق و فعلی فوتبال ایران نظیر مهدی هاشمی نسب، محمود خوردبین، حامد لک، علی پروین، جعفر کاشانی، فنونی زاده، کلانی، محمد دادکان، مهدی رحمتی، بیوک وطنخواه، محمد پنجعلی، امیر حاج رضایی، علی اکبر طاهری، افشین پیروانی، علی خسروی، عادل فردوسی پور، محمد رویانیان، حسین هدایتی، محمد نوازی، علی فتح الله زاده، علی کریمی، حسن روشن، حمید درخشان، حامد کاویانپور، کریم باقری، پرویز مظلومی، وحید طالب لو، پرویز برومند، فرشادپیوس، حسن انصاریفرد، عباس انصاریفرد، محمود کلهر، عزیزی خادم، مجید معینی، علی دایی ، احمد عابدزاده و ... و بازیکنان و کادر فنی فعلی تیم پرسپولیس حضور داشتند .

به گزارش امیدنامه ، در ابتدای مراسم حسین کلانی هم بازی سابق همایون بهزادی و علی بهزادی فرزند آن مرحوم به ایراد سخنرانی پرداختند و پس حرکت و دور افتخار با پیکر مرحوم بهزادی در ورزشگاه ، نماز به امامت حجت الاسلام ابوترابی قرائت و پیکر پاک سرطلایی فوتبال ایران به خانه ابدی خود در قطعه نام آوران بهشت زهراء منتقل و به خاک سپرده شد .

همایون بهزادی در زمان بازی اش در پرسپولیس و تیم ملی، یکی از بهترین مهاجمان زمان خودش بود و در قدرت سر زنی نظیر و مانند نداشت. به خاطر قدرت سرزنی و گلزنی اش و همچنین پرش‌های بلند به همایون سرطلایی معروف شده بود.  از جمله افتخارات همایون بهزادی هتریک در بازی معروف پرسپولیس و تاج (استقلال) است که در ۱۶ شهریور ۱۳۵۲ برگزار شد که با برتری شش بر صفر به سود پرسپولیس پایان یافت. بهزادی در سال ۱۹۶۶ به همراه تیم ملی ایران به مقام دومی بازی‌های آسیایی تایلند رسید. هم چنین در سال ۱۹۶۸ قهرمان جام ملت‌های آسیا شد، زمانی که در چهار بازی چهار گل به ثمر رساند و نامش به عنوان یکی از بازیکنان گلزن جام سر زبان‌ها افتاد. بهزادی در بازی فینال گل تساوی ایران در مقابل اسراییل را زد که در نهایت ایران با برتری ۲ بر ۱ قهرمانی این رقابت‌ها را بالای سر برد. پس از آن و چهار سال بعد بهزادی همراه با تیم ملی ایران توانست قهرمان جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۲ شود.

همایون بهزادی در اولین ساعات بامداد ۲ بهمن ۱۳۹۴ پس از طی یک دوره طولانی بیماری ریوی و قلبی در تهران پس از ۷۴ سال زندگی درگذشت. وی سال‌ها رئیس و عضو کمیته پیشکسوتان فدراسیون فوتبال هم بود. روحش شاد و یادش گرامی باد .  

 

افزودن نظر جدید