چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد کرد؛

آغاز عصر ترامپ

دونالد ترامپ رسما یه عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالت متحده آمریکا سوگند یاد کرد.

به گزارش امیدنامه ،باراک اوباما و دونالد ترامپ پس از ملاقات خصوصی خود با خروج از کاخ سفید، وارد محل برگزاری مراسم تحلیف در مقابل کنگره شدند. 

 در ابتدای این مراسم میشل اوباما و جیل بوش، همسر معاون اول اوباما به جمع حاضران در محوطه برگزاری مراسم پیوستند و دقایقی بعد ملانیا ترامپ وارد محل برگزاری شد. پس از آن، نوبت به باراک اوباما و جو بایدن رسید که با همراهی گروهی از چهره‌های ارشد دموکرات در کنگره به جمع حاضران ملحق شدند. سپس مایک پنس، معاون اول رییس‌جمهوری منتخب وارد محل ادای سوگند شد و در آخر نیز این دونالد ترامپ بود که روی صحنه رفت تا به عنوان رییس‌جمهوری جدید ایالات متحده سوگند یاد کند. پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان، نانسی پلوسی و میچ مک‌مکانل، از چهره‌های ارشد دموکرات و جمهوری‌خواه در کنگره ترامپ را تا جایگاه ادای سوگند همراهی کردند. 

جان مک‌کین، پل رایان و مارکو روبیو از چهره‌های ارشد حزب جمهوری‌خواه نیز در محل مراسم شدند. دیک چنی، معاون اول جورج بوش پسر نیز در محل برگزاری مراسم حضور یافت. جورج بوش پسر، جیمی کارتر، هیلاری کلینتون و همسرش بیل کلینتون نیز در این مراسم حاضر بودند. برنی سندرز از جمله دیگر چهره‌های سرشناس حاضر در این مراسم بود. 

هیلاری کلینتون که حضورش در این مراسم پیش‌تر محل تردید بود، گفته است: امروز من اینجا هستم تا به دموکراسی و ارزش‌های پایدارمان افتخار کنم. هرگز ایمان به کشورمان و آینده‌اش را کنار نخواهم گذاشت. 
 
بر اساس گزارش‌ها حدود ۹۰۰ هزار تن در این مراسم شرکت دارند و منابع خبر از حضور گسترده نیروهای امنیتی در محل برگزاری خبر می‌دهند. برخی از حامیان ترامپ کلاه قرمزی را که او در جریان کپمین خود باب کرده بود، به سر دارند. 

وی پس از ادای سوگند در ابتدای سخنرانی خود از روسای جمهوری پیشین کشورش قدردانی کرد و در ادامه به انتقاد از وضعیت کنونی نظام حاکم بر کشورش پرداخت.

* گزیده اولین سخنرانی دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا را در ادامه می خوانیم: 

ترامپ بعد از ادای سوگند خود به عنوان رئیس جمهور از روسای پیشین جمهور حاضر در مراسم و مردم آمریکا تشکر کرد. وی گفت که اکنون مردم آمریکا با هم متحد میشوند تا کشور خود را مجددا بازسازی کنند و تعهدات آن را مجددا یادآور شوند. وی گفت ما با کمک یکدگر مقاصد آمریکا را به پیش خواهیم برد و اینکار را با کمک هم انجام میدهیم.

او گفت: ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ تاریخی است که مردم آمریکا بار دیگر حاکم کشور خود شدند. ما از مرزهای کشورهای دیگر دفاع کرده‌ایم، در حالی که از مرزهای خودمان دفاع نکرده‌ایم. از امروز، آمریکا در اولویت خواهد بود.

ترامپ گفت که ما قدرت از واشنگتن به شما مردم منتقل میکنیم. مردان و زنان فراموش شده کشور ما دیگر فراموش شده نخواهند بود. اکنون همه به شما گوش میکنند. شما آمده اید تا بخشی از میلیون ها نفری باشید که جنبشی را به راه انداخته اند که نظیر آن تا کنون دیده نشده است.
ترامپ در ادامه گفت: برای بسیاری از شهروندان آمریکایی یک واقعیت دیگر وجود دارد. کارخانه های تعظیل شده در سراسر آمریکا اکنون مانند تپه هایی همه جا دیده میشود. قتل عام آمریکایی ها در همین جا و اکنون به پایان خواهد رسید. مت همه یک ملت هستیم، یک قلب داریم و قسمی که امروز من یاد کردم قسمی برای همه آمریکایی ها است.

وی گفت میلیاردها دلار به هزینه آمریکایی ها صرف پول دار کردن کشورهای دیگر شده است. ما در حالی که کشور خودمان در حال نابود شدن است دیگر کشورهای دنیا را ثروتمند تر کرده ایم. وی گفت ثروت قشر متوسط آمریکایی از خانه آنها بیرون آمده و در اختیار سایر کشورهای دیگر قرار گرفته است.

دونالد ترامپ ادامه داد: ما نمیخواهیم روش زندگی خود را برای دیگران تحمیل کنیم اما میخواهیم کاری کنیم که مانند یک مثال بزرگ برای آنها بدرخشد. ما در بستر سیاست خود همواره تابع ایالات متحده آمریکا خواهیم بود. وقتی شما قلب خود را برای میهن پرستی باز میکنید، جایی برای پیش قضاوت وجود ندارد.

ترامپ گفت: ما توسط مردان و زنان بزرگ در ارتش خود مورد صیانت هستیم، توسط قانون و مهمتر از همه توسط خداوند حفاظت میشویم. ما دیگر سیاستمدارانی را که فقط حرف میزنند و هیچ کاری نمیکنند، حمایت نخواهیم کرد... زمان برای سخنان پوچ تمام شده است. اکنون زمان اقدام است.

او گفت: "دوباره برنده می شویم، آنگونه که هیچگاه نبرده ایم. آمریکا را با دستان آمریکایی و با کارگران آمریکایی می‌سازیم". آمریکایی بخر و آمریکایی استخدام کن" شعار او خواهد بود.

دونالد ترامپ در پایان سخنرانی خود گفت: ما مجددا آمریکا را قدرتمند خواهیم کرد. ما مجددا آمریکا را ثروتمند خواهیم کرد. ما مجددا غرور آمریکا را باز خواهیم گرداند، و بله ما مجددا آمریکا را با شکوه و با عظمت خواهیم کرد.

گفته می‌شود که همزمان با برگزاری مراسم تحلیف در قسمت های دیگر شهر واشنگتن اعتراضات به اوج خود رسیده است و معترضان با پلیس درگیر نیز شده اند.

 

 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید