پخش پشت صحنه «نفس» آبیار برای اولین بار از شبکه مستند

شبکه مستند سیما، پشت صحنه فیلم سینمایی «نفس» ساخته نرگس آبیار دارای سیمرغ زرین بهترین فیلم با نگاه ملی از جشنواره سی و چهارم فیلم فجر را برای اولین بار روی آنتن می فرستد.

به گزارش امیدنامه به نقل از خبرآنلاین، «نفس» آخرین ساخته نرگس آبیار است که در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن سیمرغ گرفت و بهترین فیلم با نگاه ملی شناخته شد.

این فیلم در رشته های دیگری چون بهترین موسیقی متن، بهترین طراح صحنه و لباس، بهترین چهره پردازی و بهترین جلوه های ویژه میدانی و جلوه های ویژه بصری نامزد دریافت جایزه بود.
فیلم سینمایی «نفس» سومین تجربه کارگردانی نرگس آبیار پس از ساخت فیلم های «اشیاء از آنچه در آینه می بینید به شما نزدیکترند» و «شیار ۱۴۳» به شمار می‌آید و روایت زندگی چهارکودک به نام های بهار، نادر، کمال و مریم است که به همراه پدرشان غفور و مادربزرگ‌ خود در دهه ۵۰ خورشیدی نفس می کشند! دنیای این کودکان، دنیایی پر از رویاهای زیبای کودکانه است و قرار است رنگ حقیقت به خود بگیرد.
سیدمهدی مؤیدی تدوین تصاویر پشت صحنه این فیلم را به انجام رسانده و مخاطبان می توانند گفتگو با نرگس آبیار، ساعد نیک زاد مدیر فیلمبرداری و اصغر نژاد ایمانی طراح صحنه و لباس در این اثر را تماشا کنند.
تصاویری از بازدید دکتر ایوبی از مراحل ساخت «نفس» و مصاحبه با او و نمایش بخش هایی از فیلم، از جمله دیگر آیتم های این پشت صحنه است.
جمشید هاشم پور، مهران احمدی، پانته آ پناهی ها، گلاره عباسی، سیامک صفری، ساقی زینتی، ساره نورموسوی، محمدرضا شیرخانلو ، علی خان بابایی، علی نفیسی، احسان قاسمی، روژان آراوند، بهادر محمدنژاد، وحید نفر، الهه براداران، آتیه جاوید و شبنم مقدمی از بازیگران فیلم سینمایی «نفس» هستند.
نرگس آبیار علاوه بر کارگردانی، نگارش فیلمنامه «نفس» را نیز به عهده داشته و شرکت سینمایی نورتابان، ابوذر پورمحمدی و محمدحسین قاسمی تهیه کنندگان این فیلم سینمایی هستند.
پشت صحنه «نفس» ساعت 19 روز چهارشنبه 28 بهمن به مدت 11 دقیقه از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و پنجشنبه 29 بهمن ساعت 14:30 بازپخش می شود.

افزودن نظر جدید