میلی منفرد: دانشگاه غیرانتفاعی خوارزمی مجوز فعالیت دارد

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: دانشگاه غیرانتفاعی خوارزمی مسیر دریافت مجوز را طی کرده است ولی هنوز فعالیتش آغاز نشده است.

به گزارش امید به نقل از فارس، جعفر میلی‌منفرد معاون آموزشی وزیر علوم در رابطه با چگونگی دریافت مجوز دانشگاه غیرانتفاعی خوارزمی که زیر نظر محمدرضا عارف است، گفت: در حال حاضر 357 دانشگاه غیرانتفاعی داریم که این میزان در سال 84 تنها  80 دانشگاه بود و روال دریافت مجوز در آن زمان به این صورت بود که افراد درخواست تأسیس دانشگاه را می‌دادند و بر مبنای درخواست اقدام می‌شد که اگر شرایط را داشتند مجوز به آنها ارائه می‌شد، اگر دانشگاه غیرانتفاعی خوارزمی این مسیر را طی کرده باشد دارای مجوز است.

وی افزود: دانشگاه غیرانتفاعی خوارزمی مجوز خود را دریافت کرده ولی هنوز فعالیتش را آغاز نکرده است.

معاون آموزشی وزیر علوم ادامه داد: بر اساس پیشنهاد شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار شد کمیته خاص تشکیل شود تا به بررسی دانشگاه‌های غیرانتفاعی در استان تهران و البرز بپردازد.

میلی‌منفرد تصریح کرد: در مقطعی داوطلبان دوره کارشناسی تعداد زیادی بودند که برای پاسخ به این تعداد داوطلب تعدادی نیز دانشگاه و موسسه غیرانتفاعی تأسیس شد و افراد علاقمند به حوزه دانشگاه در این زمینه سرمایه‌گذاری کردند تا دانشجویان کشور به جای اینکه برای تحصیل به کشورهای اطراف بروند در کشور خودمان ادامه تحصیل دهند که افراد هیأت مؤسس این دانشگاه‌‌ها نیز بیشتر افراد دانشگاهی هستند که ظرفیت علمی خود را در اختیار نظام قرار داده‌اند.

معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به ساماندهی دانشگاه‌های غیرانتفاعی گفت: امروز تعداد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی افزایش یافته است که سعی در ساماندهی آنها داریم.

وی با اشاره به افتتاح دانشگاه آرتو فنلاند در کشورمان گفت: سعی می‌کنیم ارتباطات بین‌المللی را افزایش دهیم و برای ظرفیت‌های خالی دانشگاه‌‌ها نیز از دانشجویان خارجی استفاده می‌کنیم.

افزودن نظر جدید