السفیر:احمدی‌نژاد کاملا از حلقه تصمیم‌گیری در ایران خارج شده است

روزنامه السفیر لبنان نوشت: رئیس جمهور ایران سخنان خود در مراسم تنفیذ را با تشریح ایدئولوژی خود آغاز کرد.

به گزارش امید به نقل از انتخاب، او سپس حدیثی از امام علی (ع) نقل کرد و بر اعتقادش از ولایت فقیه تاکید کرد و در حقیقت درب را بر روی افرادی که می خواستند روحانی خود را از تئوری اصلی جمهوری اسلامی دور کند، بست.

رئیس جمهور جدید از شرکت گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری ابراز غرور و افتخار کرد. به بیان دیگر، او به دنبال آن بود که بگوید پیروزی او در انتخابات پیروزی جمهوری اسلامی ایران بود.

سخنان روحانی دارای عبارات اعتدالگرایانه بسیاری بود که تمایل او (و نه اصلاح طلبان) برای قرار دادن خود در مرکز نقشه ایدئولوژی و سیاسی ایران را نشان می داد.

او خیلی کوتاه و مختصر از احمدی نژاد و خدمات دولتش تقدیر و تشکر کرد. تحلیلگران سیاسی معتقدند معتقدند که روحانی در سخنانش، خیلی ظریف از احمدی نژاد انتقاد کرد و اقدامات او را منشا ایجاد مشکلاتی از قبیل، فقر، فساد و وخامت وضعیت اقتصادی کشور دانسته بود.

مشخص بود که نقل قول روحانی از امام علی (امیر مومنان علی(ع) گفته است؛ اصل دینداری امانت و وفا به عهد است.) احمدی نژاد را نشانه رفته بود.

همچنین قابل ذکر است که روحانی در این مراسم، با احمدی نژاد دست نداد ، چرا که اساساً احمدی نژاد به سمت رئیس جمهور جدید ایران نرفت و به او تبریک نگفت و حتی متن تنفیذ را نخواند. السفیر چنین تحلیل می کند که این روش، در این گونه مراسم ها معمول نیست. این نشانگر آن بود که احمدی نژاد کاملا از حلقه ی تصمیم گیری در ایران خارج شده است

افزودن نظر جدید