بستن برخی گروه‌های فعال مجازی در مهریز یزد!

فرماندار مهریز با تاکید بر پیگیری علت تعطیلی برخی گروه‌های مجازی فعال در شهرستان گفت: به هیچ وجه راغب به بسته شدن فضای گفت‌وگو و ممانعت از بیان افکار و انتقادها نیستم.

به گزارش امیدنامه به نقل از ایسنا، سیدمحمد رستگاری، فرماندار مهریز در جمع سمن‌های شهرستان مهریز با اشاره به مباحث مرتبط با تعطیلی گروه‌های مجازی فعال در این شهرستان، اظهار کرد: به هیچ‌وجه راغب به بسته شدن فضای گفت‌وگو و ممانعت از بیان افکار و انتقادها نیستم و این در صورتی است که بسیاری از انتقادهای درست و نادرست در فضای مجازی از من بوده و عکس‌العمل از جانب من صورت نگرفته، زیرا اعتقاد به فضای گفتمان دارم.

وی افزود: در مورد بستن گروه‌های مجازی در این شهرستان موضوع را دنبال و مسائل مطرح شده را نیز انتقال خواهم داد چرا که معتقدیم مردم شهرستان مهریز تافته‌ی جدا بافته از استان نیستند، ضمن احترام به قانون، از سیستم قضایی هم درخواست دارم که این گونه موارد به گونه‌ای دنبال شود که تفاوتی بین شهرستان‌ها احساس نشود.

رستگاری ادامه داد: محدودیت درست کردن بدون این که راهکاری متناسب با پذیرش افکار عمومی ارائه شود، جوابگو نخواهد بود. رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما هم باید به دنبال اعتمادسازی بیشتر باشند چرا که در غیر این‌صورت راه‌های ارتباطی دیگری توسط جامعه برگزیده خواهد شد.

وی تصریح کرد: فضای مجازی نیز باید شفاف‌تر عمل کنند و علاوه بر معرفی مدیران و اعضای این گروه‌ها، انتقاد و راهکارهای درست و منطقی در قبال افراد جامعه داشته باشند و مشکلات را هدفمند دنبال کنند و به دنبال تخریب و کم جلوه دادن فعالیت مدیران و دستگاه‌های دولتی نباشند.

فرماندار مهریز تاکید کرد: البته مراجع قضایی نیز هر جایی ورود کنند به طور قطع خودشان نیز پاسخگو خواهند بود زیرا قضات مستقل هستند و اگر کسی با استفاده از فضای مجازی خواستار هنجارشکنی باشد با وی برخورد قانونی خواهند کرد.

افزودن نظر جدید