عارف در جمع مردم ایلام:

به تفتیش عقاید پایان خواهم داد/ قول می دهم مساله حصر آقایان موسوی و کروبی را با تفاهم حل کنم

معاون اول دولت اصلاحات امروز در جمع مردم ایلام در مسجد جامع این شهر ضمن بیان دیدگاه ها و دغدغه های خود بر حضور حداکثر مردم برای پیروزی اصلاح طلبان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی امید، محمدرضا عارف ضمن تبریک بعثت پیامبر گرامی اسلام و همچنین ابزار خرسندی از حضور در جمع مردم غیور استان ایلام، رای ندادن را نه تنها اعتراض نداست بلکه آن را عقب نشینی عنوان کرد و افزود: باید در صحنه حضور داشت و پای صندوق های رای بیایم؛ زیرا اصلاح طلبی باید نشان دهد که همیشه زنده است و حذف شدنی نیست. اصلاح طلبی مردمی است.
وی همچنین ابزار امیدواری کرد با پیروزی تفکر اصلاح طلبی، کشور ایران و استان های و به خصوص استان های مرزی بر ریل پیشرفت و تعالی قرار بگیرند.
نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به نقش مردم ایلام در هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: مردم ایلام در 8 سال دفاع مقدس نقشی ماندگار و به یادماندی را از خود به ارث گذاشتند.
وی افزود: 8 سال دفاع مقدس، 8 سال صبر و تحمل و ماندن در خانه ها و میزبانی از معاندین عراقی و کسانی که از خانه ها و کاشانه شان اخراج شده بودند، نشان دهنده نقش وجایگاه مردم این استان بوده و بیانگر این است که ایلام نشان داد که همیشه ایلام است.
عارف ادامه داد: باید به پاس وفاداری و همراهی مردم نجیب و همیشه در صحنه ایلام برنامه های توسعه و پیشرفت استان با شتاب مضاعف به جلو برود.
وی با بیان اینکه نمی خواهم از کلمه محروم برای این استان استفاده کنم افزود: باید در این استان کمبودها و بی توجهی های دوران گذشته و به خصوص مشکلات هشت سال دفاع مقدس را جبران کنیم.
به گفته عارف مردم این استان باید طعم پیشرفت و توسعه را بچشند و نباید مردم استان ایلام برای دریافت خدمات اولیه پزشکی به استان های مجاور بروند. همچنین نباید جوانان غیور و شجاع ایلامی با وجود توانایی ها و قابلیت ها و پتانسیل های استان بیکار باشند.
عارف با اشاره به موقعیت جغرافیایی و 4 فصل بودن این استان اظهار داشت: این استان نباید با وجود ظرفیت های کشاورزی، گردشگری، دامپروی، مراتع و جنگل و مردانی پرتلاش محروم باقی بماند.
وی دامپروری را یکی از پتانسیل ها و اولویت های استان برشمرد و افزود: باید ایلام قطب دامپروردی کشور شود.
معاون اول دولت اصلاحات همچنین با اشاره به ارایه خدمات بهداشتی و درمانی در این استان بیان کرد: توسعه زیرساخت های درمانی و پزشکی و ارتقای جایگاه ارایه خدمات پزشکی باید با اولویت جلو برود.
عارف همچنین توسعه زیرساخت ها و زیربناهای گردشگری در این استان برای ایجاد اشتغال را ضروری دانست.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات این استان ادامه داد: متاسفانه استان با ناهنجاری های اجتماعی رو به رو است که باید با اولویت و نگاه فرهنگی تلاش شود ناهنجاری ها را به هنجارهای مناسب و خوب تبدیل کرد.
عارف توسعه و رونق کسب و کار با توجه به ایجاد بازارچه های مرزی و توسعه تجارت با کشورهای همسایه  و استان ها را از دیگر برنامه های مد نظر برای افزایش اشتغال در این استان برشمرد.
معاون اول دولت اصلاحات تقویت آموزش عالی، مقابله با گرانی، حل مشکل بیکاری و حل مشکل مسکن به خصوص مشکل مسکن جوانان را از دیگر اولویت های این استان دانست که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.
وی در ادامه به تفکر اصلاح طلبی پرداخت و افزود: تفکر اصلاح طلبی در هشت سال حاکمیت خود نشان داد که مهمترین دغدغه اش مشکلات و مسایل مردم است.
عارف در بیان مفهوم اصلاح طلبی افزود: اصلاح طلبی یعنی پاسخگویی، مسولیت پذیری و عمل به وعده هایی که می دهد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: پاسخگویی به نیازهای واقعی و خواسته های مردم مبنای حرکت و برنامه دولت اصلاحات است. ما نشان دادیم که می توانیم سالانه 700 هزار فرصت شغلی  ایجاد کنیم و توانستیم تورم را به عدد 10.3 برسانیم. توانستیم با گرانی مقابله کنیم. و توانستیم یک معیشت قابل قبول را در هشت سال دولت اصلاحات برای مردم کشور تامین کنیم.
وی با اشاره به انتخابات پیش رو و پیروزی اصلاح طلبان ادامه داد: چنانچه اصلاح طلبان در این انتخابات پیروز شوند، بار دیگر نشان می دهیم که توانایی انجام وعده ها را داریم؛ نشان می دهیم که می توانیم به دغدغه های اصلی مردم کشور توجه کنیم. نشان می دهیم که با اولویت مسایل محیط زیستی استان و از جمله مساله مهم گرد و غبار و آلودگی ها را پیگیری خواهیم کرد و حل مناسبی که در شان مردم همیشه در صحنه ایلام خواهیم داشت.
معاون اول دولت اصلاحات وعده داد که با حضور دوباره دولت اصلاحات مشکل بیکاری حل و نشان داده خواهد شد که توانایی مقابله با گرانی وجود داشته و می توان تورم لجام گسیخته را مهار کرد.
وی عامل اصلی مهار تورم را کنترل دولت دانست و افزود: دست دولت را در ولخرجی و اصراف در  هزینه های جاری کوتاه و دولت را کنترل می کنیم و در این صورت تورم کنترل خواهد شد.
عارف با بیان اینکه ساختارهای اقتصای را حاکم و انضباط مالی را بر دولت حاکم خواهیم کرد، به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و افزود: نباید بعد از هدفمند کردن یارنه ها و پرداخت آنها حتی مایحتاج اولیه مردم سر سفره هایشان نباشد. نمی توانیم مبلغی معادل 45 هزار تومان را به هر فرد پرداخت کنیم اما برای کالاهای اساسی مانند پنیر، گردو، گوشت بیش از 55 هزار تومان هزینه شود.
به گفته وی بنا بود هدفمند کردن یارانه به اصلاح زیرساخت ها به بحث بهداشت مردم و افزایش تولید و افزایش قدرت اقشار آسیب پذیر کمک کند، اما در عمل چه شد؟
وی خطاب به مردم استان بیان کرد: نشان می دهیم که مشکل ازدواج را در کشور و به خصوص در استان ایلام حل خواهیم کرد. با اولویتی که در برنامه های پیشرفت استان های غیربرخوردار و استان های مرزی  خواهیم داشت، نشان می دهیم که ایلام می توانیم دوباره ایلام کنیم.
عارف ادامه داد: نشان می دهیم به عهدی که با مردم بسته ایم، فادار خواهیم بود. نشان می دهیم که همه وعده هایی که در برنامه ایران برای فرداست، وفادار و پایبند خواهیم بودو نشان می دهیم که حرف اول و آخر را در همه زمینه ها مردم باید بزنند.
وی با اشاره به جایگاه فرهنگ در جامعه ادامه داد: سیاست زدایی را از فرهنگ و امور اجتماعی و در بخش های مردمی کنار خواهیم گذاشت. نگاه فرهنگی را به فرهنگ بر خواهیم گرداند. به امور اجتماعی و دغدغه های اجتماعی مردم با اولویت توجه خواهیم کرد.
عارف در ادامه با اشاره به جایگاه آزادی بیان در قانون اساسی افزود: از همه ظرفیت های قانون اساسی برای مردم سالاری برای تحقق حقوق ملت استفاده خواهیم کرد. به نظر و رای مردم احترام می گذریم و  تفتیش عقاید را به استناد قانون اساسی، کنار می گذاریم  و به آزادی بیان در چارچوب قانون اساسی احترام می گذاریم.
وی ادامه داد: آزادی در قانون اساسی در کنار حاکمیت ملی، استقلال و تمامیت ارزی قرار گرفته است و قانون اساسی می گوید اینها تفکیک ناپذیر هستند. و قانون اساسی می گوید به هیچ بهانه ای و هیچ قانونی نمی توان آزادی مردم را محدود و سلب کرد.
معاون اول دولت اصلاحات با اشاره به اینکه قانون اساسی میثاق ملی ماست ادامه داد: به میثاق ملی وفادار هستیم و خود را موظف به اجرای آن می دانیم.
وی همچنین با اشاره به جایگاه معلمان در کشور افزود: منزلت را باید به معلمان شریف در کنار تامین معیشتان برگردانیم. عارف به نقش کشاورزان در توسعه اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: کشاورزان دغدغه های جدی دارند. تضمین خرید محصولاتشان از جمله این دغدغه هاست که باید مورد توجه جدی قرار گیرد. همچنین تشکل های مردمی دغدغه هایی برای فعالیت دارند؛ آنها احساس خفقان و  محدودیت برای فعالیت می کنند.
نامزد اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری در ادامه واکنش به انتقاد یکی از حاضرین در مسجد نسبت به ادامه حصر آقایان مهندس موسوی و کروبی گفت: من در دانشگاه های مختلف در ارتباط حصر دو عزیز صحبت کرده ام و امیدوارم بودم که مساله حصر قبل از برگزاری انتخابات حل تا فضای انتخابات پرشور و با نشاط تر شود. اما به شما عزیزان قول می دهم که در صورت انتخاب شدن از همه ظرفیت خودم و با تفاهم و همدلی با نهادی مربوطه مساله را حل خواهم کرد.
وی با اشاره به اینکه خواستار حضور مردم درپای صندوق های رای هستیم افزود: انتظار ما از شما این است که با حضورتان در پای صندوق های رای در 24 خرداد یک دوم خرداد دیگری را خلق کنیم. افتخار ما خدمتگذاری شما وبه این همواره افتخار کرده ایم.
عارف خاطرنشان کرد: ما دیگر نباید شرمنده پدر خانواده نباشیم که نمی تواند حداقل معیشت را برای فرزندانش تامین کند. دیگر نباید شاهد رشد نرخ طلاق در کشور باشیم. نباید شاهد باشیم که به دلیل عدم تامین مایحتاج اولیه سن ازدواج در کشور به تدریج بالا برود و شاهد ناهنجاری های مختلف و از جمله مساله خانمان سوز اعتیاد در کشور باشیم. پس باید به پای صندوق های رای آمد.
عارف در پایان تاکید کرد: می خواهیم اخلاق مداری و عقلانیت را بر کشور حاکم کنیم. می خواهیم باورمان باشد که دروغگو دشمن خداست.

افزودن نظر جدید