جهانگیری: مخالفان توافق هسته‌ای 4درصد مردم را نمایندگی می‌کنند/ طلبکار نباشید و در حد همان 4 درصد حرف بزنید

معاون اول رییس‌جمهور گفت: قدرت‌های بزرگ با اعمال تحریم های ظالمانه، زندگی و معیشت مردم را هدف قرار داده بودند تا مردم را در تنگنا گذاشته و باعث اعتراض مردم علیه حاکمیت شوند.

به گزارش امید به نقل از  ایسنا، اسحاق جهانگیری در جلسه شورای اداری استان گلستان با یادآوری فشارهای همه جانبه ازسوی تحریم کنندگان ملت ایران، اظهار داشت: آنها خباثت را به حدی رسانده بودند که ایرانیان مقیم خارج از کشور و حتی آنها که گذرنامه غیرایرانی داشتند نیز به جرم ایرانی بودن و اینکه محل تولدشان ایران است، تحت فشار بودند و اجازه افتتاح حساب بانکی و فعالیت اقتصادی نداشتند.

وی با اشاره به توافق هسته‌ای و موفقیت بزرگ ملت ایران گفت: این توافق موضوع بزرگ و مهمی بود و نباید تحت تاثیر برخی سخنان، اهمیت این کار مهم کوچک جلوه داده شود.

معاون اول رییس جمهور افزود: در یکی از جلسات اخیر هیات دولت، گزارشی درخصوص نظرسنجی‌های پس از توافق هسته‌ای از مردم مطرح شد و اعلام گردید که دراین نظرسنجی‌ها که توسط سازمان‌ها و مراکز معتبر انجام شده، بین 80 تا 88 درصد مردم از توافق هسته‌ای رضایت داشته و خوشحال هستند.

جهانگیری ادامه داد: در این نظرسنجی میزان کسانی که با توافق هسته‌ای مخالفت داشتند، 4 درصد بود و در نتیجه کسانی هم که قصد دارند نمایندگی این 4 درصد مخالفین را انجام دهند باید در حد همان 4 درصد نمایندگی کنند و نباید طوری سخن بگویند که گویا این 4 درصد همه مردم ایران هستند.

وی با اشاره به اهمیت بررسی عوامل موثر در موفقیت هسته‌ای، پایه‌های اقتدار جمهوری اسلامی ایران را از مهمترین عوامل این پیروزی عنوان کرد و گفت: در مقطع فعلی بدون تردید یکی از پایه‌های اقتدار جمهوری اسلامی ایران، عمق استراتژیک کشور است.

جهانگیری افزود: دولت یازدهم با تدابیر رییس جمهور، حمایت‌ها و هدایت‌های بسیار کارگشای مقام معظم رهبری توانست از این پایه‌های اقتدار استفاده کرده و پایه‌ی قدرت جدیدی به نام مدیریت را به صحنه بیاورند و چالش هسته‌ای را حل کند که در این راستا شاهد بودیم در طول مدت مذاکرات، قوی‌ترین کشورهای دنیا به همراه سازمان ملل، آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای و اتحادیه اروپا در یک طرف میز و یک کشور به تعبیر آنها جهان سومی در طرف دیگر میز نشسته بود و توانست از حقوق ملت ایران دفاع کند.

وی اضافه کرد: قدرت تیم مذاکره کننده هسته‌ای باعث شد که در نتیجه، شکل‌گیری توافق، چالش کم سابقه‌ای میان جمهوری خواهان و دموکرات‌ها در آمریکا ایجاد شود و نزاع بی‌سابقه‌ای نیز میان آمریکا و اسرائیل شکل گیرد.

وی گفت: شورای امنیت سازمان ملل که قطعنامه‌هایی علیه ایران صادر کرده بود و تاکید داشت که ایران حق غنی سازی ندارد، با تصویب یک قطعنامه، شش قطعنامه قبلی را لغو کرد و حق هسته‌ای و غنی سازی ایران را پذیرفت که اینها افتخار یک ملت و دستاورد نظام جمهوری اسلامی ایران است.

جهانگیری با اشاره به اینکه اقتصاد ایران در سال‌های گذشته آسیب دید و با وجود درآمدهای نفتی زیاد در سالهای گذشته، متاسفانه این فرصت‌ها و منابع از دست رفت، تصریح کرد: خوشبختانه بار دیگر مدیران مجرب وارد عمل شده‌اند و فرصتی نیز به تبع لغو تحریم‌ها بوجود آمده و نگاه دنیا نیز به ایران همانند کانونی است که تمایل دارند به آن نزدیک شده و همکاری اقتصادی با ایران را آغاز کنند.

وی تصریح کرد: باید در این شرایط سیاست‌های خوبی اتخاذ کنیم و از تجربیات تلخ گذشته درس بگیریم و تلاش کنیم که بخش خصوصی مورد حمایت قرار گرفته و میدان‌دار اقتصاد کشور باشد.

معاون اول رییس جمهور با تاکید براینکه مدیران کشور باید برای توسعه‌ی ایران بسیج شوند افزود: مدیری که نمی‌تواند به توسعه‌ی کشور کمک کند بهتر است جایش را به کس دیگری بدهد.

جهانگیری با بیان اینکه اگر تصمیم داریم با بیکاری مقابله کرده و اشتغالزایی کنیم باید بدانیم که ایجاد فرصت های شغلی جز از طریق افزایش تولید و سرمایه‌گذاری میسر نیست.

وی افزود: سرمایه‌گذاری نیازمند منابع مالی است و خوشبختانه امروز منابع خارجی به روی ایران باز شده است، البته ما به عنوان دولت به منابعی که مسدود شده بود هیچ چشم داشتی نداریم و برای آن نقشه‌ای نکشیدیم زیرا منابعی که امروز آزاد شده در دولت گذشته معادل ریالی آن دریافت شده و آن را خرج کرده‌اند و این منابع متعلق به بانک مرکزی است و قرار نیست که یک ریال از آن در اختیار دولت قرار گیرد.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر لزوم رفع موانع پیش روی صادرکنندگان گفت: مدیری که نتواند مانعی از پیش روی صادرکنندگان بردارد از نظر ما عملکرد مناسب و مطلوبی ندارد چرا که حتماً باید صادرات را توسعه دهیم.

افزودن نظر جدید