حداقل مرد باشید و به خاطر اشتباهاتتان از مردم عذرخواهی کنید/خط قرمزی که برای خودت ترسیم کردی الان در زندان است

برخی دروغ می‌گویند و حقه‌دبازی می‌کنند، بعد به من می‌گویند چرا می‌گویی فلانی که دعای اللهم عجل لولیک‌الفرج می‌خواند، حقه‌بازی است، معلوم است که حقه‌بازی است
به گزارش امید به نقل از انتخاب، حجت الاسلام والمسلمین ناصر نقویان طی سخنانی در مهدیه سرچشمه زارچ یزد با تقبیح دروغ و دروغگویی و عصبانیت و حسادت و ضرورت کنترل خشم به طور ضمنی از احمدی نژاد و حامیانش خواست: حداقل مرد باشید و به خاطر اشتباهاتتان از مردم عذرخواهی کنید.
 
وی که سه شنبه شب، نهم تیرماه در جوار مزار شهدای سرچشمه زارچ یزد سخن می‌گفت با اشاره به این که امروز آنچه از امنیت و آرامش و عظمت داریم مربوط به شهیدان است و هر چه گرفتاری و مشکل و گره در کارمان داریم مال خودمان است، خاطرنشان ساخت: شهیدان مثل خورشید مرامشان، زندگی‌شان، روش‌شان، منش‌شان ثابت است و همه در یک مسیر هستند، حتی آن ززتشتی که به جبهه رفته شهید است، آن مسیحی یا یهودی که رفته جبهه همه در یک مسیر هستند. ایران اگر عظمت داشته باشد، ایرانی اگر انصاف و تعهد داشته باشد، خوشحال می‌شویم و همین طور اگر خفیف و ذلیل شود ناراحت می‌شویم.
 
نقویان گفت: از خدا می خواهیم به حق خون و آرمان مقدس شهیدان کشور ما را از هر بلایی به ویژه دروغ و بلاهای مادی و معنوی حفظ کن.
 
این خطیب مشهور ضمن بیان آیاتی از قرآن و احادیثی از پیامبر و امام علی(ع) پیرامون مرگ، اظهار داشت: خدا در قرآن مرگ را به غذا تشبیه کرده و می‌گوید مزه‌ی مرگ را می‌چشید، اما این که مرگ چه مزه‌ای می دهد، باید گفت که مرگ غذای از پیش آماده‌ای نیست، ما خودمان آن را آماده می‌کنیم، خداوند فقط به ما دستور پخت می‌دهد.
 
وی با تقبیح دروغ و دروغگویی و اسراف و عصبانیت و حسادت بر تصویرسازی در ذهن برای کنترل خشم و پرخاشگری احتمالی در روابط خانوادگی و اجتماعی تاکید کرد و خاطرنشان ساخت، اگر غذایی به نام مرگ را که دست پخت خودمان است، غذای خوشمزه‌ای تدارک ببینیم بسیار به مرگ مشتاق هستیم و امام علی(ع) اینگونه بود و می‌فرمود به خدا سوگند میل و علاقه من پسر ابیطالب به مرگ همانند میل بچه به شیر مادر است.
 
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان نمونه‌هایی از سیره‌ی امام علی در عرصه های اجتماعی ، جهاد و حکومتداری، با اشاره به این که علی پاکباخته بود، اما بعضی‌ها پاک باخته‌اند! اظهار داشت: امام علی(ع) حتی در خلوت خود هم به کسی خیانت نکرده است، لذا از مرگ واهمه‌ای ندارد.
 
وی با بازگویی ماجرای برخورد امام علی(ع) با برادر خود عقیل در هنگام درخواست سهم بیشتری از بیت‌ المال اذعان داشت علی(ع) به مرگ باور داشت و اهل حقه‌بازی نبود، اما برخی دروغ می‌گویند و حقه‌دبازی می‌کنند، بعد به من می‌گویند چرا می‌گویی فلانی که دعای اللهم عجل لولیک‌الفرج می‌خواند، حقه‌بازی است، معلوم است که حقه‌بازی است.
 
نقویان با خواندن این شعر حافظ که می گوید: می خور که شیخ و حافظ و مفتی و محتسب، چون نیک بنگری همه تزویر می‌کنند، بدون نام بردن از فرد خاصی با انتقاد ضمنی از احمدی‌نژاد و حامیانش گفت: حداقل مرد باشید و به خاطر اشتباهاتتان از مردم عذرخواهی کنید، اما مرد نیستید، حالا هی در سایتتان بنویسید شیخ نقویان فلان موضوع را گفت!
 
او افزود: امام زمان(عج) بیشترین سختگیری را به حلقه اول ارتباطی شان دارند، اما تو حلقه اولت را یکی یکی دارند دستگیر می‌کنند و خط قرمزی که برای خودت ترسیم کرده بودی الان در زندان است!
 

افزودن نظر جدید